سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
برای رفع مشکلات اقتصادی به ظرفیت های اقتصاد اسلامی اعتماد شود

مسعود درخشان رئیس کمیسیون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در مراسم اختتامیه این کنگره گفت: برای رفع بیماری های مزمن اقتصادی به ظرفیت های اقتصاد اسلامی باید اعتماد شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، مراسم اختتامیه ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با حضور حجت الاسلام رضا غلامی رئیس مجمع عالی علوم انسانی اسلامی و  رؤسا و دبیران کمیسیون های ۱۶ گانه ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی 20 دی ماه به صورت مجازی برگزار شد.

مسعود درخشان رئیس کمیسیون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در این نشست بیان کرد: رئیس جمهور محترم باید استفاده از نسخه های لیبرالی اقتصاد را که از طریق دانشگاه هایی مانند دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشکده حکمرانی آن برای کشور پیچیده می‌شود را کنار بگذارند و با اعتماد به ظرفیت های اقتصاد اسلامی برای حل بیماری های مزمن اقتصاد ایران، فرصت استفاده از نسخه های اقتصاد اسلامی در دستگاه اقتصادی کشور را ایجاد کند.

درخشان افزود: برای نوآوری و باز کردن گره‌ های علمی مقاله‌محوری جواب نمی دهد و نباید تصور نمود که همه نیازهای علمی کشور با سرمایه گذاری روی تولید انبوه مقاله پاسخ داده خواهد شد.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: مجمع عالی علوم انسانی اسلامی باید نقش راهبر پژوهشی را در علوم انسانی اسلامی بازی کند و به اقتضائات سیستم نوآوری علمی که در کشورهای دیگر تجربه شده است، توجه بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، از مجمع توقع می رود که با برگزاری نشست های درجه یک با حضور نخبگان علمی کشور، خود را از انحصار تولید مقاله خارج نموده راه های تازه را برای نوآوری علمی نبندد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها