دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
«نقد کتاب آبی» با جوایز میلیونی در شیراز فراخوان داد

مسابقه «نقد کتاب آبی» با دویست میلیون تومان جایزه برای بیست کتاب در شیراز به مناسبت روز جهانی زمین فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، به دنبال برگزاری نخستین دوره مسابقه کتابخوانی با عنوان «ما از غرب عقب افتادیم یا از خودمان» به همت دوباره علی کردستانی، کتابفروشی آبی در شیراز دومین دوره این مسابقه ادبی را در ابعادی بزرگ‌تر و جوایزی بیشتر برگزار می‌کند.
 
از سوی برگزارکنندگان این مسابقه هدف آن ترویج کتابخوانی و ایجاد انگیزه برای نویسندگان، خوانندگان و ناشران؛ یعنی سه ضلع تضمین‌کننده ژینایی یک ملت اعلام شده است.
 
بر این اساس، در این دوره ۲۰ کتاب برای مسابقه معرفی می‌شوند. علاقه‌مندان باید نقدهای خود را حتی‌الامکان بین هشتصد تا ۲۰۰۰ کلمه برای هر کتاب ارسال کنند. نقدها باید تحلیلی بوده و فقط به تحسین کتاب نپرداخته باشد. در عین حال، خواننده را ترغیب به مطالعه کل کتاب کند. هر فرد می‌تواند با ارسال نقد برای دست‌کم یکی از کتاب‌های معرفی شده در مسابقه شرکت کند. در عین حال مجاز است تا برای هر بیست کتاب نقدهای خود را ارسال کند.
 
برای هر کتاب مبلغ 10 میلیون تومان جایزه تعیین شده (در مجموع دویست میلیون تومان) که به ترتیب به نفرات اول تا سوم: پنج، سه و دو میلیون تومان تقدیم خواهد شد.
 
مهلت ارسال نقدها تا 29 اسفند سال 1400 خواهد بود و این مهلت تمدید نخواهد شد. اسامی برندگان هم‌زمان با نخستین روز جهانی زمین (دوم اردیبهشت 1401) اعلام می‌شود.
 
تمامی نقدهای ارسالی با فرمت pdf به همراه مشخصات کامل ارسال‌کننده، تلفن تماس و نشانی دقیق پستی به شماره علی کردستانی در واتس‌آپ 09127939108 ارسال و خلاصه‌ای کوتاه از آن در قالب پست و استوری در اینستاگرام نویسنده نقد منتشر شود.
 
یادآوری می‌شود، مسابقه «نقد کتاب آبی» با همکاری محمد درویش، فعال حفظ محیط زیست برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها