دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
«دل و دریا» منتشر شد/ داستانی با محوریت مدیریت جهادی

کتاب «دل و دریا» به قلم محمدحسن شاهنگی از سوی انتشارات سروش راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بارها بر کار و مدیریت جهادی تأکید فراوان داشته و آن را از شاخصه‌های مسئولیت در نظام اسلامی دانسته‌اند. در واقع «مدیریت جهادی» در منظومه فکری ایشان نه یک شعار که هویت اصلی مدیریت نظام است. از این‌رو انتشارات سروش، کتاب داستان «دل و دریا» به قلم محمدحسن شاهنگی را روانه بازار نشر کرده است.

کتاب «دل و دریا» روایت قهرمانی باانگیزه و مصمم به نام مهدی است که با حمایت همسر فداکار (فرشته) برای تحقق باورهای انقلابی‌اش با موانع و گرفتاری‌هایی که پیش‌روی او (از بروکراسی اداری گرفته تا رانت‌خواری و مفاسد مالی  و...) قرار می‌گیرد، مقابله می‌کند. او در یک شرکت پوشاک تحولاتی بنیادین را  ایجاد می‌کند و همسو با نیازهای جامعه خود دست به اصلاحات ساختاری در تولیدات شرکت و حوزه مد و لباس می‌زند. 

در برشی از کتاب آمده است: «دریا، ته نداشت؛ پایانش به افق گره می‌خورد؛ همسایه دیوار به دیوارش آسمان بود و ابر. خورشید برای ساعاتی مهمان آسمان می‌شد و برای دقایقی، اول روز و آخر روز هم با چشم خونین به دریا سر می زد؛ این کار هر روزش بود. دریا و آسمان به این مهمان همیشگی عادت کرده بودند؛ حتی روزهایی که دل آسمان می‌گرفت و گریه می‌کرد و دریا، طغیان؛ خورشید کار تکراری اش را انجام می‌داد و انگار برایش مهم نبود صاحب‌خانه در چه وضع و حالی است... ماموریتش این بود که حاضری بزند؛ نیامدنش روزگار خلایق را سیاه می‌کرد...»

نخستین چاپ کتاب «دل و دریا» در 164 صفحه به بهای 48 هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها