پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
شب شعر دیپلماتیک حافظ در موسسه فرهنگی اکو

اولین شب شعر دیپلماتیک حافظ همزمان با سالروز بزرگداشت این شاعر منادی دوستی در جهان با حضور ده‌ها سفیر، دیپلمات، شخصیت‌های فرهنگی و هنری و مدیران وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به میزبانی موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه فرهنگی اکو، در این مراسم کم‌سابقه -که به دبیری افشین علا شاعر برجسته ایرانی برگزار شد- پروفسور بختی، رئیس این نهاد بین‌المللی طی سخنانی کوتاه ضمن خوش‌آمدگویی به تمام مهمانان، ابراز امیدواری کرد برگزاری شام‌های دوستی به یاد مفاخر بزرگی همچون حافظ موجب گسترش هرچه بیشتر صلح و دوستی میان کشورهای عضو اکو شود.

در این مراسم که بطور زنده از رادیو فرهنگ صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نظام‌الدین زاهدی، سفیر تاجیکستان، شرکلیف، سفیر انگلیس و ایرلند شمالی، دریا اورس، سفیر ترکیه، بهادر عبدالله اف سفیر ازبکستان، ژگریام، سفیر روسیه، لیوال، سفیر افغانستان، بیچاکلی، معاون دبیر کل اقتصادی اکو، کلتزاف، سفیر بلاروس، قربان اف، سفیر ترکمنستان و میان عظمت فاروق، دبیر اول سفارت پاکستان با حضور خود شام دوستی را به یاد حافظ گرامی داشتند و با زبان‌های فارسی، انگلیسی ، روسی و ترکی به قرائت ابیاتی از این شاعر جهانی صلح پرداختند.

همچنین دلخوش معاون همکاری‌های فرهنگی مرکز دیپلماسی عمومی، علوی، سبزواری مدیر کل همکاری‌های اقتصادی چند جانبه و بین‌المللی و میاندره‌ای مدیرکل دپارتمان زبان فارسی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شب شعر دیپلماتیک حافظ در موسسه فرهنگی اکو حاضر شدند و با سخنانی کوتاه و قرائت ابیاتی از اشعار حافظ بر گسترش دوستی با محوریت اشتراکات فرهنگی و هنری در منطقه اکو تاکید کردند. 

مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف در ایران با حضور در مراسم شام دوستی، حمایت خود را از گسترش صلح و دوستی در میان کشورهای عضو اکو اعلام کرد و سوگل مشایخی و سپیده موسوی حافظ‌شناسان ایرانی نیز با سخنانی به تبیین جایگاه دوستی در اشعار حافظ پرداختند.

عارف جعفری موزیسین افغانستانی نیز با حضور در مراسم شام دوستی به همراه گروه موسیقی خود به اجرای قطعاتی پرداخت که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

شایان ذکر است مراسم شام دوستی با همکاری معاونت  مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد پوشش خبرنگاران خارجی مقیم تهران قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها