یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
افزونه اختصاصی کم‌بینایان در پایگاه‌ نهاد ایجاد شد

افزونه‌ای اختصاصی در پایگاه‌ اطلاع رسانی نهاد (iranpl.ir) به صورت آزمایشی برای کم‌بینایان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با توجه به ضرورت دسترسی مناسب و آسان کم‌بینایان که جامعه قابل توجهی از اعضای کتابخانه‌های عمومی را تشکیل می‌دهند، افزونه‌ای در این زمینه به صورت آزمایشی در پایگاه‌ اطلاع‌رسانی نهاد فعال شده است.
 
در ادامه رویکرد ویژه نهاد در دوره مدیریتی اخیر و همچنین برای دسترسی بهتر و بهره‌مندی کم‌بینایان از اخبار و اطلاعات منتشر شده؛ افزونه‌ای اختصاصی در پایگاه‌ اطلاع رسانی نهاد (iranpl.ir) ایجاد شده است.
 
بنابراین گزارش؛ این افزونه که در این مرحله به صورت آزمایشی در پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به بهره‌برداری رسیده است، در صورت جلب رضایت کاربران بخش نابینایان سراسر کشور، در تمامی درگاه‌های نهاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا این قشر بتوانند از فضاهای خبری و اطلاعاتی نهاد استفاده و بهره‌وری لازم را داشته باشند.

این گزارش می‌افزاید؛۶۰ بخش نابینایان و کم‌بینایان در کتابخانه‌های عمومی فعال است و ۵۴ کتابدار نابینا و کم‌بینا در این بخش‌ها در حال فعالیت هستند. این بخش‌ها برای خدمت‌رسانی به جامعه 10‌هزار نفری نابینایان و کم‌بینایان عضو کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ایجاد شدند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها