یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
«اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی، چطور زندگی می‌کردی؟» به چاپ چهارم رسید

چاپ چهارم رمان «اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی، چطور زندگی می‌کردی؟» با ترجمه مهسا ملک‌مرزبان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب کوچه، رمان «اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی، چطور زندگی می‌کردی؟» نوشته کلوئه بنجامین با ترجمه مهسا ملک‌مرزبان در انتشارات کتاب کوچه در کمتر از سه ماه به چاپ چهارم رسید.

موضوع رمان «اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی، چطور زندگی می‌کردی؟» زندگی است و مرگ. یک مرگ از قبل پیش‌بینی شده که زندگی تمام شخصیت‌های رمان را کاملا دگرگون می‌کند.

آغاز ماجرای این رمان به سال 1969 بازمی‌گردد. روزگاری که زنی روانی در یکی از آپارتمان‌های منطقه لوواریست سایدنیویورک زندگی می‌کرد که مدعی بود می‌تواند زمان مرگ آدم‌ها را پیش‌بینی کند! فرزندان خانواده‌ی گُلد برای کنجکاوی پیش او می‌روند و از او می‌خواهند که زمان مرگشان را مشخص کند. با همین پیش‌بینی زندگی این خانواده متحول می‌شود. 

همین انتخاب مهم پیوسته مخاطب را در طول رمان به این فکر فرو می‌برد که اگر من جای هر کدام از این شخصیت‌ها بودم و اگر روزی باخبر می‌شدم که تا کی زنده هستم، چطور زندگی می‌کردم؟ چقدر مسیر زندگی‌ام را عوض می‌کردم؟

این اثر که پرفروش‌ترین رمان سال 2018 نیویورک‌تایمز بوده، نوشته کلوئه بنجامین، نویسنده جوان آمریکایی است که تاکنون دو اثر از او منتشر شده است. رادیو نشنال پابلیک، واشنگتن پست، اینترتینمنت ویکلی این کتاب او را از بهترین کتاب‌های سال 2018 معرفی کرده‌اند. 

مهسا ملک‌مرزبان، نویسنده، مترجم و از فعالان حوزه کتاب، درباره موضوع و درون‌مایه‌ی این اثر می‌گوید: «موضوع این کتاب بیش از آنکه درباره مرگ باشد، درباره مرگ‌آگاهی است. هشدار و تلنگری برای طرح این سوال از خود که اگر می‌دانستیم کی می‌میریم، از فرصت زندگی چگونه استفاده می‌کردیم. همانطور که تاکید نویسنده بر بهره‌گیری از فرصت‌های درست و مشخص کردن اولویت‌های حقیقی زندگی در فرصتی نامعلوم به نام عمر است.» 

چاپ چهارم کتاب «اگر می‌دانستی تا کی زنده هستی، چطور زندگی می‌کردی؟» نوشته کلوئه بنجامین با ترجمه مهسا ملک‌مرزبان در 440 صفحه در انتشارات کتاب کوچه و با قیمت 88 هزارتومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها