چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
تأکید رهبری بر لزوم جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس

سردار علاماتی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس، گفت: سازمان اسناد با الهام از سند راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب برنامه‌های ششم و هفتم توسعه، این مهم را در برنامه‌های خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، امروز (چهارشنبه پنجم خردادماه)، آیین رونمایی از 41 عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ سهرابی؛ جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سردار غلامرضا علاماتی؛ رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام بزرگواری؛ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و امیرسرتیپ دوم محمدرضا فولادی؛ رئیس سازمان حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس ارتش، در سالن قصرشیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
 
سردار غلامرضا علاماتی در این آئین با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس عامل به وظیفه بودند، اظهار کرد: یکی از وظایف و مهم کلیدی دفاع مقدس، جمع‌آوری و ضبط و ثبت آثار دفاع مقدس است.
 
وی با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه لزوم جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس، افزود: سازمان اسناد با الهام از سند راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب برنامه‌های ششم و هفتم توسعه، این مهم را در برنامه‌های خود قرار داده است.
 
رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: از سال 1396 و 1397 آثار و برکات این برنامه قابل رویت شده و کتاب‌های متعددی به چاپ رسید. در سال 1398 و 1399 این روند ادامه پیدا کرد و امروز از 41 کتاب حوزه تاریخ شفاهی رونمایی می‌کنیم تا به سرمایه‌های ملت بیفزاییم.

سردار علاماتی از تصریح روند تاریخ شفاهی در استان‌های کشور خبر داد و بیان کرد: بالغ بر 15 هزار ساعت از رزمندگان مصاحبه تاریخ شفاهی صورت گرفته و نیازمند حرکت جهادی در ادامه راه هستیم تا بتوانیم این آثار را به چاپ رسانده و برای نسل آینده عرضه کنیم.
 
جمعی از مسئولان و پژوهشگران و رزمندگان پیشکسوت دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در این برنامه حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها