سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
برندگان جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی و نقالی کودکان و نوجوانان معرفی شدند

معاون گردشگری و زیارت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: نفرات اول تا سوم جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی و نقالی کودکان و نوجوانان در سه رده سنی چهار تا هشت سال، 9 تا 12 سال و 13 تا 16 سال مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، نرگس شالچیان در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «شهر ما» صدای خراسان رضوی در خصوص اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی شاهنامه خوانی و نقالی کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: این جشنواره سه سال متوالی توسط فراخوانی آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال آثار خود به دبیرخانه در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: در سال 98 حدود 400 اثر، سال 99 حدود 500 اثر و در سال جاری 1000 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

معاون گردشگری و زیارت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد درباره فرآیند داوری آثار بیان کرد: در مرحله اول از بین تمامی آثار ارسالی، 60 اثر به مرحله دوم راه پیدا می‌کند و در این مرحله شرکت‌کنندگان باید اثری را به‌صورت زنده اجرا کنند و پس از اعمال ویرایش‌های لازم این آثار در آپارات بارگزاری و تمامی مردم ایران می‌توانند به آثار مورد علاقه خود رای دهند و سپس آثار نیز به صورت تخصصی توسط داوران ارزیابی می‌شود.

شالچیان افزود: در نهایت با تاثیر 20 درصد رای مردم و 80 درصد داوری، آثار به عنوان راه یافته به مرحله بعد معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: در 24 اردیبهشت‌ماه امسال 30 نفر از شرکت‌کنندگان راه یافته به مرحله آخر به‌صورت زنده با یکدیگر به رقابت پرداختند و نفرات اول تا سوم در سه رده سنی چهار تا هشت سال، 9 تا 12 سال و 13 تا 16 سال مشخص شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها