شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
پیگیری جبران ضرر و زیان کرونا به مراکز فرهنگی و هنری قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ضرر و زیان مراکز فرهنگی و هنری این استان ناشی از بیماری کرونا پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی با اعلام این مطلب افزود: در همین راستا، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از همان روزهای اول این بحران، مکاتبه‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده و در روزهای اخیر نیز گزارشی از میزان حدودیِ خسارات وارده بر مراکز و برنامه‌های فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمایی، نگارخانه‌ها، موسسات فرهنگی و هنری، حوزه نمایش و سینماها و موسیقی و همچنین رسانه‌ها و مطبوعات، چاپخانه‌ها و انتشاراتی‌ها و کتابفروشی‌ها و... به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قزوین ارسال شده و در آن مبالغی را برای کمک و ارائه تسهیلات به این مراکز و هنرمندان پیشنهاد داده‌ایم.

وی یادآورشد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین وزارتخانه و استاندار قزوین پیگیر ارائه تسهیلات و حمایت از این مراکز از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه هستند که انشاالله محقق خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه امید ما به اعتباری است که از سوی دولت برای حمایت به مراکز فرهنگی و هنری متضرر از ویروس کرونا اعلام شده است، گفت: آنچه که قرار است به عنوان کمک به تمامی حوزه‌های فرهنگی و هنری متضرر پرداخت شود، تنها از این محل است و ادارات کل محلی برای تامین اعتبار در این خصوص را ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها