یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
گروه‌های اجتماعی بیشترین نقش را در توسعه کتاب دارند

نشست هم‌اندیشی ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و سومین دوره جشنواره استانی در بهاباد استان یزد برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی شبکه ترویج کتاب‌خوانی ایران، نشست هم‌اندیشی ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور و سومین دوره جشنواره استانی در بهاباد استان یزد با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسئولین شهرستان بهاباد برگزار شد.
 
سیدخلف حوتی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع افرادی که سهم زیادی در توسعه کتابخوانی به ویژه در بین کودکان و نوجوانان دارند، گفت: جامعه ای که براساس دانایی محوری جلو برود می‌تواند به مباحث دینی، اخلاقی، سلامت و آموزش خود بپردازد.
 
وی در ادامه گفت: ما در جامعه نیاز به مروجین کتاب و کتابخوانی داریم و گروه‌های اجتماعی بیشترین نقش را در توسعه آن دارند.
 
حوتی نژاد افزود: هر مدرسه باید یک پایگاه دانایی باشد و تمام تمرکزشان را باید بر روی کتاب بگذارند.

حمایت‌های دهیاری‌ها، شوراها و دیگر نهادهای مربوطه
در ادامه محمد هوشمندبهابادی، معاون فرماندار بهاباد گفت: با حمایت‌های دهیاری‌ها، شوراها و دیگر نهادهای مربوطه این ظرفیت وجود دارد که کارهای فرهنگی مناسب در روستاهای شهرستان مخصوصاً در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت گیرد.
 
در ادامه اسماعیل زاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهاباد با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب گفت: انتظار ما این است که به کتابخانه به عنوان یک نهاد اجتماعی نگریسته شود و از این طریق بتوانیم نسبت به ریل‌گذاری فرهنگی در روستاها اقدام کنیم.
 
در پایان این جلسه نمایندگان روستا ها نیز به تبادل نظر و اعلام نظرات خود پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها