چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
نگاهی به فعالیت‌های کتابخوانی روستای علوی کاشان

روستای علوی کاشان از روستاهای برگزیده سومین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب است که در سال ۱۳۹۵ به این مهم دست یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، روستای علوی در ۳۵ کیلومتری غرب کاشان واقع شده است؛ روستایی با جمعیت کثیر سادات اهل علم و فرهنگ. ابتدای روستا به میدان سادات که می‌رسید، تابلوی کتابخانه را خواهید دید، کوچه فرهنگ و کتابخانه عمومی علوی؛ کتابخانه‌ای به وسعت ۱۸۰۰ مترمربع بر بلندایی مشرف بر کوه و دست و صحرا گنجینه‌ای با بیش از ۱۶ هزار جلد کتاب و اعضایی دوست‌داشتنی.

قانون پنجم رانگاناتان می‌گوید کتابخانه ارگانیسمی زنده و پویا است و شما این پویا بودن را در کتابخانه علوی لمس خواهید کرد. حضور کودکان، نوجوانان، مادران و خانواده‌ها که علاوه بر کتابخوانی و مطالعه ساعات مفید و پرباری را با برنامه‌های فرهنگی کتابخانه تجربه می‌کنند. از قصه‌گویی و شاهنامه خوانی تا کارگاه های آموزشی و خلاصه هر برنامه ای که برای افزایش دانایی تان به کار می‌آید.


برنامه‌های هفتگی کتابخانه در سال ۹۸ شامل کلاس‌های هفتگی قصه‌گویی، سهراب خوانی، حافظ خوانی، جمع خوانی و بلندخوانی کتاب، اجرای نمایش، مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی کتاب، نشست کتابخوان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله کارگاه غدیرشناسی، ویژه دهه ولایت و کارگاه «صدفی در آفرینش» ویژه هفته عفاف و حجاب و … بوده است.

در این جلسات ضمن بررسی اشعار سروده شده ایرادات توسط شاعران کارشناس برطرف می‌شود و بنا به مناسبت‌های پیش رو حال و هوایی خاص به خود می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها