شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۵
بزرگداشت حافظ رسمیتی ندارد

محمدرضا عبدالملکیان مدیر عامل خانه شاعران ایران و دفتر شعر جوان گفت: از آنجا که رسمیت روزهایی چون روز بزرگداشت حافظ تبیین نشده است، نمی‌توانند در جریان فرهنگی کشور تاثیرگذار باشند./

محمدرضا عبدالملکیان به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: از آنجا که روز بزرگداشت حافظ مبنای درستی ندارد، ما برای این روز برنامه‌ای نخواهیم داشت.

شاعر ادامه داد: رسمیت این روزها تبیین نشده است و جایگاهی را که باید نیز، هنوز پیدا نکرده‌اند. روز ملی شعر هم یکی از همین روزهاست که می‌بینید نه مراسم خاصی در آن برگزار می‌شود و نه بازتاب بیرونی مناسبی دارد.

عبدالملکیان روزهای بزرگداشت حافظ، خیام و عطار را از جمله این مناسب‌ها دانست و افزود: در نتیجه همه این موارد، ما نیازی نمی‌بینیم که در این روز برنامه خاصی تدارک ببینیم و خانه شاعران ایران، در این روزها برنامه‌ای نخواهد داشت. 

محمدرضا عبدالملکیان متولد 1331 شهرستان نهاوند است. از آثار او می‌توان به مجموعه شعرهای «مه در مه» 1354 انتشارات گام، «ريشه در ابر» 1363 انتشارات برگ، «ردپای روشن باران» 1374 انتشارات دارينوش، «آوازهای اهل آبادی» 1374 انتشارات زلال، «گزيده ادبيات معاصر» 1378 انتشارات نيستان و «ساده با تو حرف می‏زنم» 1382 انتشارات دارينوش اشاره کرد. «رباعی امروز» 1363 انتشارات برگ نیز از جمله آثار تحقیقی اوست.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها