یکشنبه ۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۳
زندگی‌نامه و خاطرات شهيدان "طيبه واعظی" و "فاطمه جعفرِِِِِِيان"

کتاب "کفش‌های جامانده در ساحل" شامل زندگی‌نامه و خاطرات شهيدان طيبه واعظی دهنوی و فاطمه جعفرِِِِِِيان به قلم فريبا انيسی و به همت نشر شاهد منتشر شده است.\

به گزارش خبر گزاری کتاب ايران (ايبنا) اين کتاب جزئی از مجموعه کتاب‌های "زنان آسماني" است که با همکاری ستاد کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای زن منتشر شده‌اند.

فریبا انیسی در "کفش های جا مانده در ساحل" به بیان زندگی شهيدان فاطمه جعفریان و طیبه واعظی دهنوی از زبان خانواده و همرزمانشان پرداخته است.

"کفش های جا مانده در ساحل" در قطع پالتویی و 104 صفحه و با شمارگان 2200 نسخه و بهای 7500 ریال توسط نشر شاهد منتشر شده است.

طیبه واعظی دهنوی(متولد سال 1336) و فاطمه جعفریان(متولد سال 1339) از جمله زنان مبارز انقلابی بودند که در خانواده‌های مذهبی پرورش یافتند و تمام زندگی خود را وقف مبارزه با رژیم ديكتاتور پهلوي كردند. آنان پس از مبارزات طولانی در سال 1356 توسط ساواک به شهادت رسیدند.

عباس جعفریان، برادر فاطمه جعفرِِِِِِيان نحوه شهادت او و طیبه واعظی را چنين شرح داده است: ساواک در خانه طیبه مستقر شده و به محض ورود طیبه او را دستگیر می‌کنند. طیبه شروع به تیراندازی کرده و در نبردی نا برابر به شهادت رسیده بود. به وسیله اجاره نامه خانه فاطمه که در خانه طیبه بود آدرس فاطمه را پیدا می‌کنند. فاطمه حدود سه ساعت مقاومت کرد و با اسلحه به دفاع از خود پرداخت. ولی به علت تمام شدن فشنگ ها در حال فرار از پشت بام به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها