پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
اختتامیه جام باشگاه‌ها در اوز استان فارس برگزار شد

مراسم پایانی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، در شهر اوز استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، در این مراسم که با حضور عزت‌الله الوندی، نویسنده کودک و نوجوان برگزار شد، فروغ هاشمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز، درباره ترویج کتابخوانی در این شهرستان گفت: در اوز، هر روز بر گسترش و تنوع کتابخوانی افزوده می‌شود. در باشگاه‌های کتابخوانی برنده و بازنده مطرح نیست و همه تلاش کرده‌اند؛ اما در برخی حوزه‌ها، باشگاه‌ها قوی‌تری ظاهر شدهاند.

عزت‌الله الوندی نیز که به‎عنوان نماینده دبیرخانه جام باشگاه‌ها در این مراسم حضور داشت، درباره جام باشگاه‌ها گفت: این جام در حقیقت فعالیتی در راستای بالابردن سطح دانش و آگاهی است. فضای مجازی اقیانوسی به پهنای یک سرزمین و به عمق یک بند انگشت است؛ اما با کتابخوانی می‌توان به دانش خود عمق بخشید.

در این مراسم همچنین مسعود کراماتی شهردار اوز، ادامه داد: دنیا به سمت دانایی می‌رود و فضای مجازی نقاط مثبتی دارد، اما اطلاعات آن سطحی است. در صورتی که کتاب می‌تواند در شئونات زندگی ما تأثیرگذار باشد. به گفته این مقام مسئول، سال گذشته شورای شهر اوز، تلاش زیادی در زمینه ترویج کتابخوانی داشت و در سال جاری، شهرداری نیز همگام با کارگروه پایتخت کتاب برای گسترش کتابخوانی فعالیت می‌کند.

هیأت داوران جام باشگاه‌های کتابخوانی شهرستان اوز، براساس معیارهایی مانند تعداد کتاب خوانده ‌شده، کیفیت کتاب، پاسخ نویسندگان، شیوه و کیفیت گزارش باشگاه و تحویل مستندات در موعد مقرر، از میان 15 باشگاه کتابخوانی شهر اوز، باشگاه «بادگیران» با تسهیل‌گری «فائزه طیوری» را به‌عنوان باشگاه برتر معرفی کرد و باشگاه‌های «دارا و سارا»، «محیط زیست» به‌طور مشترک مقام دوم را کسب کردند.

در این مراسم همچنین از باشگاه‌های اندیشه و توران بانو نیز تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها