سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۰
"سپهر ایثار" در مرکز صبا تولید می‌شود

انیمیشن "سپهر ایثار" بر اساس کتاب خاطرات و حضور شهید "عباس دوران" در چند عملیات نظامي هنگام جنگ تحميلي در قالب یک مجموعه 13 قسمتی تولید می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این مجموعه به کارگردانی "محمدابراهیم گرجی" در قالب 13 قسمت با تکنیک انیمیشن سه‌بعدی تولید می‌شود که هر برنامه به خاطرات و عملیات یکی از سرداران خلبان شهید می‌‌پردازد.

خاطرات شهید "عباس دوران" در نخستین قسمت این مجموعه برنامه به تصویر کشیده خواهد شد.

داستان این قسمت حول محور عملیاتی است که شهید دوران و همرزمانش انجام دادند و منجر به لغو اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در سال 1361 در بغداد شد. نحوه شهادت وی نيز در اين قسمت به نمايش درمي‌آيد.

عوامل این پروژه عبارتند از تحقیق و کارشناسی: محمدابراهیم گرجی، داریوش دامیار، محمد معما و ریحانه گرجی، نویسنده : مونا انوری زاده و محمد ابراهیم گرجی، فیلمنامه مصور: محمد کاشف، طراح شخصیت: مصطفی حسینی، تیم سه‌بعدی و رندرینگ: شرکت تدبیر نوآوران خرد، شرکت سیمیا ویژن.

شهيد عباس دوران، سي ‌ام مهر ماه سال 1329 در شيراز به دنيا آمد. وي پس از اخذ ديپلم متوسطه در آزمون ورودي دانشكده خلباني شركت كرد و با اتمام تحصيل در دانشكده، براي گذراندن دوره تخصصي پرواز به آمريكا اعزام و پس از بازگشت در پايگاه هوايي شيراز مشغول به كار شد.

با آغاز جنگ تحميلي رژیم بعث عراق علیه ایران، عباس دوران همانند ساير خلبانان نيروي هوايي وارد جبهه‌های جنگ شد.

خلبان عباس دوران در یکی از اين عملیات، فانتوم در حال انفجار خود را به مواضع استراتژيك و مهمي در بغداد كوبيد و خود به شهادت رسيد.

مهم‌ترین کتاب‌هایی که تاکنون درباره سرلشکر خلبان شهيد عباس دوران منتشر شده‌، عبارتند از: 
در آغوش آسمان‏ / سیروس باهری و به کوشش سیدحسین میرپور / دفتر ادبیات و هنر مقاومت‏ / 1372
دوران به روایت همسر شهید / زهرا مشتاق‏ / روایت فتح‏ / 1383.
پرنده و آتش (براساس زندگی خلبان شهید عباس دوران) / بهمن پگاه‌راد / نوید شیراز / 1385.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها