یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
نمایش «القانون فی الطب» در موزه مکتوب و میراث مستند ایران

کتاب «القانون فی الطب» به‌مناسبت یکم شهریورماه، روز بزرگداشت ابوعلی سینا در موزه مکتوب و میراث مستند ایران به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، همزمان با یکم شهریور‌ماه روز پزشک و بزرگداشت ابو‌علی‌سینا کتاب «فی‌الطب قانون» در موزه مکتوب و میراث مستند ایران، نمایش داده می‌شود.

کتاب «فی‌الطب قانون» يک قرن بعد از اختراع چاپ سربی در رم و در پنج جلد چاپ شده و دارای صفحه عنوان، مندرجات و نمايه فصل‌های كتاب‌ها به ترتيب الفبا است. «فی‌الطب قانون» سال‌ها در دانشگاه‌های طب در رم تدریس شده است.  

کتاب «القانون فی الطب»، دارای كاغذ فرنگی مايل به حنايی و نخودی، سر لوح صفحات منقوش به گل و بوته انتهای هر كتاب منقوش به يک نيم ترنج، دارای جلد تيماج قهوه‌ای با نقش ترنج وقطع 23/5 در 35 سانتیمتر رحلی است.

این اثر که نسخه‌های موجود آن در ايران كتابخانه ملی و كتابخانه آيت‌الله مرعشی است، فردا ۳۱ مرداد، در موزه مکتوب و میراث مستند ایران، به نمایش درمی‌آید.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نسخه نفیس می‌توانند به موزه مکتوب و میراث مستند ایران واقع در اتوبان حقانی (غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو، ‌بلوار کتابخانه ملی،‌ ساختمان کتابخانه ملی، مراجعه کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها