شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
توفیق سبحانی میهمان غرفه ایران در نمایشگاه کتاب استانبول

دکتر توفیق سبحانی، یکی از مولانا پژوهان برجسته ایرانی و استاد رشته زبان و ادب فارسی و متون عرفانی به عنوان میهمان غرفه ایران در نمایشگاه کتاب استانبول حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب استانبول از امروز (16 آبان‌ماه) فعالیت خود را آغاز می‌کند. مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر کشورمان با 345 عنوان کتاب در موضوعات مختلف مانند دین، ایران‌شناسی، تاریخ و هنر در یک غرفه 21 متری حضور دارد.

دکتر توفیق سبحانی، یکی از مولانا پژوهان برجسته ایرانی و استاد رشته زبان و ادب فارسی و متون عرفانی به عنوان میهمان ویژه در غرفه ایران حضور خواهد داشت.

سبحانی در سال 1974 دکترای خود را از دانشگاه استانبول اخذ کرده و آثار متعددی را از زبان ترکی به فارسی برگردان کرده است که یکی از مهم‌ترین آنها کتاب «مولانا جلال‌الدین، زندگی و آثار» اثر مرحوم عبدالباقی گولپینارلی است که در سومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

در غرفه مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نشستی با حضور وی و جمعی از دانشجویان و استادان زبان فارسی برگزار و کتاب مذکور نقد و بررسی می‌شود.

معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران، معرفی ظرفیت‌های چاپ و نشر کشورمان و معرفی 16 تن از مولانا پژوهان ایرانی از جمله فعالیت‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب استانبول با حضور 700 ناشر و مؤسسه فرهنگی و انتشاراتی تُرک در 9 سالن از 16 آبان‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده است. سالن شماره یک نمایشگاه به ناشران و مؤسسات و انجمن‌ها و مراکز دولتی خارجی اختصاص دارد. رومانی مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها