دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

هماهنگی بین وزیر امور اقتصاد و دارایی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات هیات دولت صورت گرفته که بر اساس ان کلیه مسائل مربوط به چاپ و نشر و فعالیت‌های فرهنگی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد قطعیت اجرای قانون معافیت مالیاتی ناشران و اهالی حوزه کتاب خبر داد.
 
بر اساس گزارش خانه ملت، حسین نوش آبادی با اعلام این مطلب افزود: هماهنگی بین وزیر امور اقتصاد و دارایی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات دولت صورت گرفته که بر اساس ان کلیه مسائل مربوط به چاپ و نشر و فعالیت‌های فرهنگی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.
 
معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مطلب افزود: این نکته در جلسات اخیر در پی پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم با توجه به مشکلات حوزه نشر و چاپ و حوزه توزیع و فروش و عرضه کتاب وجود دارد، محقق شد.
 
نوش آبادی هم چنین تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اقتصاد و دارایی در دولت یازدهم منعقد شده است حوزه نشر از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.
 
وی تاکید کرد: این مساله گام مهمی به سمت اقتصاد فرهنگ و پویا کردن و گسترش بیشتر ادب و هنر است و وزارت ارشاد در این خصوص در پی رفع مشکلات اهالی حوزه کتاب و نشر آن است.
 
معاون پارلمانی وزارت ارشاد و فرهنگ و اسلامی با اشاره به این تفاهم نامه تاکید کرد: این مساله مورد موافقت دو حوزه است و دغدغه‌های ناشران در این خصوص به زودی رفع می‌شود.
 
قانون معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان پیش از این تصویب شده است اما عدم اجرای آن موجب نارضایتی اهالی این حوزه است. در پی عدم اجرای این قانون هفته گذشته ۳۰۰ نفر از ناشران و کتابفروشان در خصوص معافیت مالیاتی به رئیس جمهور نامه نوشتند و از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان درخواست خود مبنی بر اجرای قانون معافیت مالیاتی را ارسال کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها