سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
نقد «موهای تو خانه ماهی‌هاست» در ورامین

رمان «موهای تو خانه ماهی‌هاست» با مشارکت دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب‌شرق استان تهران و بنیاد ادبیات داستانی، چهارشنبه 21خرداد نقد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، این نشست با حضور محمدرضا شرفی خبوشان، نویسنده اثر و علیرضا سمیعی، کارشناس و منتقد، از ساعت 17، چهارشنبه 21 خرداد 93 در دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان ورامین برگزار می‌شود.

«موهای تو خانه ماهی‌هاست» روایت زندگی نوجوانی  در یکی از روستاهای ورامین است که دخترکی عرب، مکاشفه‌وار بر او ظاهر می‌شود و حرف‌هایی عجیب از زمان و مکانی نامعلوم می‌گوید. گاهی به واقعه‌ای انگار نه چندان دور اشاره می‌کند و گاهی به حادثه‌ای نزدیک. داستان بیانگر گوشه‌ای از قصه مردمانی است که با عیان کردن شرافت و عزت خود در صفحات کتاب‌های تاریخ، ماندنی شدند. موضوعی که در روزگار کنونی کمتر کسی به آن‌ها توجه می‌کند.

این رمان در سال 91 در بخش نوجوان پنجمین داستان انقلاب اثر برگزیده شده بود. «موهای تو خانه تمام ماهی‌هاست» را سال گذشته (1392) انتشارات عصر داستان در 100 صفحه منتشر کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها