پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
«مدیریت شهری از نظریه تا عمل» برای کشورهای در حال توسعه

ماین پیتر‌وان‌دیک محقق و جامعه شناس در کتاب«مدیریت شهری از نظریه تا عمل» به تئوری و عمل مدیریت شهری در کشورهای در حال توسعه نگاهی انداخته است و در این زمینه مدل‌های جدید فعالیت‌های مشارکتی را در اختیار خوانندگان قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نویسنده در این کتاب کشورهای در حال توسعه را کشورهایی دارای تحرک بیشتر دانسته و معتقد است شهرهای اقتصادی در حال گذار، سرشار از نوآوری و خلاقیت هستند که عامل این موضوع در برخی اوقات، دولت ریسک‌پذیر و باز و پاره‌ای اوقات ابتکارات و نوآوری‌های سیاسی است.

این مولف، ‌کتاب حاضر را با نگاهی تفصیلی درباره تئوری و عمل مدیریت شهری در کشورهای در حال توسعه نگاشته است و مدل‌های جدید فعالیت‌های مشارکتی را در اختیار خوانندگان قرار گذاشته است.

وان‌دیک ‌در این کتاب، با تکیه بر اداره شهرهای کشور‌های در حال توسعه سعی دارد به خوانندگان بیاموزد مدیریت یک شهر در واقع تلاش برای اداره پدیده‌ای خود‌انگیخته‌ است و پیدایش شهرها،‌تکامل و رشد آن‌ها،‌نتیجه شمار زیادی از تصمیم‌های فردی است که افراد برای تعیین محل زندگی،‌کار،‌برپایی شرکت و تامین منابع و مانند آن می‌گیرند.

کتاب حاضر در پنج بخش تالیف شده است. نویسنده در بخش نخست کتاب مباحث قدیمی و فرصت‌های جدید در مدیریت شهری را مورد بررسی قرار داده است و فرصت‌های جدید برای مدیران شهری را پیش‌روی مخاطبان قرار داده است. ضرورت پی‌ریزی نظری و تعریف مدیریت شهری و نمونه‌هایی از مدیریت شهری عناوین بخش‌های دوم و سوم این کتاب هستند.

مولف در بخش چهارم،‌نمونه‌هایی از مدیریت شهری در چین و در بخش پنجم چالش‌های جدید و ظهور زمینه‌های نوین در مدیریت شهری را مورد برسی قرار داده است.

کتاب«مدیریت شهری از نظریه تا عمل» با ترجمه غلامرضا کاظمیان و حامد رستگار به فارسی برگردانده شده است.

انتشارات تیسا این کتاب را در بهار امسال در 320 صفحه منتشر کرده و با قیمت 15 هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان حوزه جامعه‌شناسی شهری قرار داده است.-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها