دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
بود و نبود کار چاپ برای مردم فرقی ندارد

مسوول شرکت تعطیل شده اروم سهیل در استان آذربایجان غربی مشکل اصلی فعالان صنعت چاپ را بهای افزون‌یافته کاغذ برشمرد و گفت: صنعت چاپ مانند فروشگاه مواد غذایی نیست که مردم مجبور به خرید از آن باشند. در حقیقت بود و نبود کار ما برای مردم فرقی ندارد.

حمید جلیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که مشکل فعالان صنعت چاپ درگیر نبودن مستقیم این صنعت با زندگی مردم است، اظهار کرد: از سال 1383 تا سال 1389 به طور شراکتی به کار در حوزه لیتوگرافی مشغول بودم اما به دلیل بروز برخی مشکلات مجبور به تعطیلی شرکت سهامی خاص اروم سهیل شدیم. از همان سال، کانون تبلیغاتی پیک موفقیت را تاسیس کردم.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی لیتوگرافان در سال‌های گذشته و فعالیت کوتاه‌مدت آنان در سال‌های اخیر، ادامه داد: در این کانون علاوه بر چاپ اوراق تبلیغاتی به انتشار کتاب‌ مشغولم. به نظرم موضوع اصلی که در کار ما بسیار تاثیرگذار بوده بهای کاغذ است. با افزایش بهای کاغذ، بسیاری از چاپخانه‌های شهر ارومیه تعطیل شده‌اند.

مسوول کانون تبلیغاتی پیک موفقیت گفت: در این کانون به چاپ کتاب‌ به سفارش اداراتی نظیر نیروی انتظامی و دادگستری مشغولیم. اکنون در این شرایط مشکلات ما شامل کاهش شمارگان کتاب، نخواندن کتاب از سوی مخاطبان و اظهار نظر غیر تخصصی کتابفروشان می‌شود.

وی درباره کتاب‌های چاپی خود توضیح داد: در چاپ کتاب با مشکل مالی روبه‌رو نیستیم اما مشکل نخوانده شدن مطالب کتاب‌های چاپی ماست. این مشکل نیاز به واکاوی تخصصی دارد اما به نظرم محتوای کتاب‌ها نیاز مخاطب را برطرف نمی‌کند، شاید سفارش‌دهنده‌ها، این کتاب‌ها را از سر رفع تکلیف چاپ می‌کنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها