دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۵
آموزش جبر خطی، در یک اثر دانشگاهی

کتاب «جبر خطی همراه با مثال‌هایی از مهندسی و کدهای MATLAB» در 6 فصل از سوی انتشارات دانش‌نگار منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، كتاب «جبر خطی همراه با مثال‌هایی از مهندسی و کدهای MATLAB» به قلم مشترک سهيل. ای. ديانت و الی. اس. سابر، تالیف و  به همت مهدی ايمان‌پرست و حميد دارابی به زبان فارسی ترجمه شده است. 

جبر خطی از نظر تئوری، يكی از دروس اصلی رشته‌های رياضی و علوم كامپيوتر و از نظر کاربردی، درس مورد استفاده در رشته‌های مختلف مهندسی مانند برق، مخابرات، كامپيوتر، صنايع، هوافضا و مكانيک است.

كتاب حاضر، به بحث درباره مفاهيم جبر خطی از ديدی كابردی با مثال‌هايی متنوع از پردازش تصوير، كنترل، مهندسی برق و مهندسی مكانيک همراه با كدهای نرم‌افزار مطلب پرداخته است. 

مطلب (برنامه كامپيوتر، جبر خطی)، ماتريس‌ها و رياضيات مهندسی، سرفصل‌های اصلی این اثر دانشگاهی هستند.

«ماتريس‌ها؛ جبر ماتريسی و عملکرهای مقدماتی ماتريس‌ها»، «دترمينال‌ها، معكوس ماتريس و حل دستگاه‌های معادلات خطی»، «فضاهای برداری خطی»، «مقادير ويژه و بردارهای ويژه»، «چندجمله‌ای‌های ماتريسی و توابع ماتريس‌های مربعی» و «مقدمه‌ای بر بهينه‌سازی» عناوین فصول شش‌گانه این اثر را تشکیل می‌دهند.

دانشجویان رشته‌های علوم پايه و مهندسی، مخاطبان اصلی این کتاب علمی و دانشگاهی را شامل می‌شوند. 

چاپ نخست کتاب «جبر خطی همراه با مثال‌هایی از مهندسی و کدهای MATLAB» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 392 صفحه، به بهای 16 هزار تومان از سوی انتشارات دانش‌نگار منتشر شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها