جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
«توسعه مدیران راهبردی فرهنگی کشور» به روایت کتاب

کتاب «توسعه مدیران راهبردی فرهنگی کشور» با بررسی ویژ‌گی‌‌های مدیران فرهنگی و تاکید بر توجه مدیران بر مفاهیم ارزشی در تصمیم‌گیر‌های کلان، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین چاپ کتاب «توسعه مدیران راهبردی فرهنگی کشور» اثر برزو فرهی به همت انتشارات شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سه فصل به چاپ رسید.

این اثر، حاصل پژوهش‌های کارگروه مدیریت کلان دستگاه فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. نویسنده در مقدمه کتابف با تاکید بر تهدید فرهنگی به‌عنوان اصلی‌ترین چالش قرن حاضر، معتقد است که مدیران باید با تکیه بر دیدگاه‌ دانشمندان علوم اجتماعی و مهندسی سیستم، مدیریت راهبرد را براساس مفاهیم و مبانی دینی،‌ اعتقادی و‌ ارزشی فرهنگ اسلامی به‌پیش برند.

در نخستین فصل کتاب با عنوان «ادبیات موضوع» مولف به مباحثی مانند کلیات و مفاهیم، توسعه مدیریت،‌ مدیریت راهبردی فرهنگی،‌ مدیران فرهنگی، ‌فرهنگ و فرهنگ ملی و‌ دانش مدیران فرهنگی پرداخته است.

دومین فصل کتاب با عنوان «بررسی دوره‌های آموزش مدیریت فرهنگی» در پنج بخش به مباحثی مانند مدل‌ بررسی دوره‌های آموزش مدیریت فرهنگی، بررسی دوره‌های آموزش مدیریت فرهنگی در داخل کشور،‌ بررسی دوره‌های آموزشی مرتبط با مدیریت فرهنگی در داخل کشور اشاره دارد.

نویسنده در این فصل در بخشی با عنوان «بررسی دوره‌های آموزشی مرتبط با مدیریت فرهنگی در داخل کشور» با اشاره به مهم‌ترین سرفصل‌های این رشته آورده که نقش استراتژیک ارتباطات سازمانی و روابط عمومی، در اداره جوامع معاصر،‌ ضرورت توجه ویژه به مدیریت ارتباطات در سازمان‌های دولتی و خصوصی و تشکیلات و وظایف ارتباطات سازمانی در مدیریت موسسات ارتباطات نهادی و ارتباطات داخلی،‌ است. ‌

فصل سوم این اثر با عنوان «متدولوژی طراحی پرسشنامه دوره دکترای مدیریت راهبرد فرهنگی» در بخشی با عنوان «سیر طراحی و تدوین ابزار پژوهش» با تاکید بر لزوم مدلی جامع در مراحل مختلف تحقیق معتقد است که در هر مطالعه‌ای، داشتن مدلی جامع که بتواند تمامی موضوعات مرتبط با متغیر‌های اصلی پژوهش را پوشش دهفد بسیار ضروری است.

نخستین چاپ کتاب «توسعه مدیران راهبردی فرهنگی کشور» با شمارگان محدود در 229 صفحه،‌ به بهای پنج هزار تومان به همت انتشارات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها