جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
داوود رشيدي: صحبت‌هاي رييس جمهوري شور و نشاط را به اهالی هنر بازگرداند/رييس جمهور به هنر تئاتر توجه ويژه داشته باشند

داوود رشيدي، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ايران که در نشست صمیمانه اهالي فرهنگ و هنر با رييس جمهوري حضور داشت درباره این مراسم گفت: صحبت‌هاي رييس جمهوري بوي اميد و نشاط مي‌داد چراكه شور و نشاط را به اهالي هنر بازگرداند.

داوود رشيدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: صحبت‌هاي رييس جمهور بوي اميد و نشاط مي‌داد و توجه ايشان به هنر و هنرمند جاي تقدير دارد، تشكر مي‌كنم از علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونانش كه با حركت‌هاي رو به جلو، اميد را به خانه اهالي هنر آوردند.

اين دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر ادامه داد: صحبت‌هاي رياست جمهوري بسيار جامع بود اما توقع داشتم كه كمي هم از تئاتر بگويند، درخواست شخصي از دكتر روحاني ندارم اما به‌عنوان فردي كه از پيش از انقلاب براي تئاتر اين مملكت زحمت كشيده، از رييس جمهوری درخواست مي‌كنم كه به هنر تئاتر توجه ويژه داشته باشند. امروز تئاتر در شهرستان‌ها شرايط مناسبي ندارد و نياز به حمايت‌هاي دولتي دارد.

رشيدي با سابقه بيش از صد نمايش در سينما، تئاتر و تلويزيون گفت: تئاتر مادر هنر سينماست و از دولت تدبير و اميد انتظار مي‌رود كه اميد را به تئاتر برگرداند، اهالي تئاتر منتظر توجه ويژه دولت به اين هنر مظلوم هستند تا با توسعه تئاتر، سينماي ما نيز پيشرفت كند.

اين بازيگر پيشكسوت سينما در بخش پاياني صحبت‌هايش اظهار كرد: انتظار مي‌رود باتوجه به رابطه خوب ميان هنرمندان و دولتمردان، همه چيز تغيير كند و شرايط براي پيشرفت سينما مهيا شود.

داوود رشيدي در 25 تيرماه 1312 در تهران متولد شد، وي نخستين نمايش خود را در هفت سالگي انجام داد. کمال الملک، شیلات، اعدامی، خسته‌دلان، ولایت عشق، امام علی و هزاردستان تنها نمونه كوچكي از هنرنمايي اين استاد سينماي ايران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط