دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
آیینه‌وند، رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی شد

صادق آیینه‌وند، پژوهشگر تاریخ اسلام، ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را عهده‌دار شد. مراسم معارفه وی که جایگزین حمیدرضا آیت‌اللهی شد، سه‌شنبه(17 دیماه) برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، صادق آیینه‌وند، به‌عنوان رییس جدید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی انتخاب شد. مراسم معارفه رییس جدید، فردا (17 دیماه) برگزار می‌شود. پیش از این، حمیدرضا آیت‌اللهی، این سمت را برعهده داشت.

صادق آیینه‌وند، متولد 1330 در یکی از روستاهای تویسرکان است. وی تا دوره فوق‌لیسانس در دانشگاه تهران و در رشته ادبیات عرب تحصیل کرد و دكترايش را در همین رشته از دانشگاه قديس يوسف لبنان گرفت. 

آیینه‌وند پس از بازگشت به ايران در دانشگاه‌های تربیت مدرس، تهران، الزهراء و قم، دروس تاریخ اسلام و سيره نبوی و تاریخ‌نگاری در اسلام و ادبیات عرب را تدریس کرد. وی بیش از 35 عنوان کتاب و 82 مقاله نوشته و مدیر مسوولی مجله‌های «العلوم الانسانیه» و «آفاق الحضاره الاسلامیه» را بر عهده دارد. 

آیینه‌وند، به‌عنوان عضو نمونه هیات علمی کشوری وزارت علوم در سال 1372-73، شخصیت فرهیخته استان همدان در سال 1384، چهره ماندگار 1385 انتخاب شده‌است. همچنین وی ریاست انجمن ایرانی تاریخ و عضویت هیات مدیره انجمن ایرانی مطالعات زنان را نیز بر عهده دارد. 

«الادب السیاسی الملتزم فی‌الاسلام»، «ادبیات انقلاب در شیعه»، «ادبیات سیاسی تشیع (از نیمه قرن یکم هجری تا پایان قرن سوم هجری)»، «اطلس تاریخ اسلام»،‌ «پژوهش‌هایی در تاریخ و ادب»، «تاریخ اسلام»، «تاریخ سیاسی اسلام» و «چهار مقال در مقام زن» برخی  آثار این پژوهشگر  به‌شمار می‌روند. 

مراسم  معارفه صادق آیینه‌وند، ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 9 صبح سه‌شنبه (17 دیماه) در این پژوهشگاه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها