یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
«هیاهوی كوهسار» منتظرظهور در بوته نقد

نشست نقد رمان «هیاهوی كوهسار» اثر فریبا منتظرظهور فردا برگزار می‌شود. اصغر نوری و جلال حیدری‌نژاد منتقدان این برنامه هستند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست نقد رمان «هیاهوی كوهسار» نوشته فریبا منتظرظهور  دوشنبه، 16 دی، از ساعت 17 به مدت دو ساعت با حضور اصغر نوری و جلال حیدری‌نژاد در خانه فرهنگ دکتر عظیمی برگزار می‌شود.

نویسنده در این اثر مسایل زنان را با نگاهی تاریخی دنبال كرده است و لحن صمیمی زبان داستانی‌اش همراه با دنیای سرشار از سوال قهرمان داستان كه از فلسفه زنانه خالی نمی‌شود، از ویژگی‌های است كه در «هرازگاهی بنشین»، نخستین مجموعه داستان وی نیز دیده شده است.

«هیاهوی كوهسار» بهار سال گذشته (1391)، در 176 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای چهار هزار و 500 تومان از سوی انتشارات مروارید به چاپ رسید.

در بخشی از این رمان آمده است: «دو اتاق رو به دریا گرفته‌ایم. قرار گذاشته‌ایم برویم جنگل. سرهنگ تفرشی و زنش گیتی بساط كباب را می‌آورند و ما هم میوه و شیرینی و آجیل را... به راه‌مان ادامه می‌دهیم. از خساست تفرشی می‌گوید. اگر ساكت باشد صدای پرنده‌ها را می‌شود شنید، ‌اما یك بند حرف می‌زند. نیم ساعتی راه می‌رویم. فكری به ذهنم می‌رسد. پیش از این سرهنگ تفرشی گفته بود گیتی ترسوست و چند خاطره هم تعریف كرده بود...»

فریبا منتظر ظهور متولد سال 1349 است و تاکنون آثاری مانند هرازگاهی بنشین، رویای من این است و آنیش از وی منتشر شده است. 

خانه فرهنگ و کتابخانه دکتر عظیمی در میدان قدس، جنب شهرداری، کوی مهنای یک واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها