پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
برپایی «خانه آبی» نویسندگان مطرح جهان در ایران

مجموعه پنج داستان کوتاه از نویسندگان مطرح جهان مانند آلیس مونرو و جان آپدایک در اثری به نام «ما یک خانه آبی داریم» منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستان «ما یک خانه آبی داریم» با آثاری از آلیس مونرو، جان آپدایک، نوئل روآز، الیستر مورگان و کیت والبرت با ترجمه مرجان حسنی‌راد منتشر شد. 

آلیس مونرو، نویسنده 82 ساله کانادایی و برنده جایزه نوبل ادبیات 2013، سیزدهمین نویسنده زنی است که این جایزه را از آنِ خود کرده‌ است. تاکنون 14 مجموعه داستان کوتاه از وی منتشر شده که همگی پرتره‌هايی روانشناسانه از روابط زنان و مردان معمولی جامعه اونتاریو کانادا، زادگاه مونروست. او پیش از این نیز جوایز متعددی از جمله جایزه «من بوکر» سال 2009 را به خود اختصاص داده بود.

جان هویر آپدایک، متولد سال 1932 است و اغلب با مجموعه رمان‌های خرگوشی با عناوین «فرار کن خرگوش!»، «خرگوش باز می‌گردد»، «خرگوش پولدار می‌شود» و «خرگوش استراحت می‌کند» شناخته شده است. وی در سال 2009 درگذشت. 

در توضیح این کتاب آمده است: «ما یک خانه آبی داریم مجموعه 5 داستان کوتاه از 5 نویسنده بزرگ دنیا ست، آلیس مونرو، جان آپدایک، الیستر مورگان، کیت والبرت و نوئل روآز. داستان‌های این مجموعه در سال‌های اخیر به عنوان بهترین داستان‌های کوتاه آمریکا و اروپا شناخته شده است. گزینش برخی  داستان‌ها، از سوی استیون کینگ، نویسنده مشهور آمریکایی صورت گرفت که زیر عنوان بهترین داستان‌های کوتاه آمریکا منتشر شده است. همچنین داستان‌های این مجموعه به عنوان داستان‌های برگزیده نیویورکر و پاریس ریویو به چاپ رسیده است.» 

از حسنی‌راد پیش از این مجموعه داستانی از سالینجر به نام «این ساندویچ مایونز ندارد» منتشر شده است. 

مجموعه داستان «ما یک خانه آبی داریم» در 164 صفحه و به قیمت 9 هزار تومان از سوی نشر شورآفرین به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها