چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
سخنرانی منتقدان درباره جهان داستانی اورهان پاموک

امیرعلی نجومیان، عرفان دنیز (محقق ترکیه‌ای)، تهمینه زاردشت و عین‌له غریب، کارشناسانی هستند که هفته آینده در مرکز فرهنگی شهر کتاب درباره آثار داستانی اورهان پاموک، نویسنده ترک سخنرانی می‌کنند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست هفتگی شهر کتاب سه‌شنبه، دوازدهم آذر، از ساعت 16 و 30 دقیقه به برنامه بررسی جهان داستانی اورهان پاموک اختصاص دارد.
 
این نشست با حضور امیرعلی نجومیان، عرفان دنیز (محقق ترکیه‌ای)، تهمینه زاردشت (مترجم رمان نام من سرخ) و عین‌له غریب (مترجم رمان نام من سرخ و کتاب سیاه) در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

اورهان پاموک، نویسنده معاصر اهل ترکیه در سال 1952 در استانبول به دنیا آمد. او یکی از شاخص‌ترین نویسندگان ترک است که بیش از 11 میلیون نسخه از آثارش در سراسر جهان به فروش رسیده‌اند. این نویسنده نخستین رمانش را با عنوان «آقای جودت و پسران» در سال 1982 منتشر کرد و پس از آن، رمان «دژ سفید» را به چاپ رساند که تقریبا به همه زبان‌های اروپایی ترجمه شده است.

وی علاوه بر كسب جایزه نوبل 2006، جوایز مهمی مانند جایزه رادیو فرهنگ فرانسه (فرانس كولتور) را در سال 1995، جایزه بهترین اثر خارجی نیویورك تایمز را در سال 2004، جایزه اثر منتخب كتابفروشی‌های آلمان را در سال 2005 و جایزه رمان خارجی مدیسی را به خود اختصاص داده است. آثار او به حدود 50 زبان دنیا ترجمه شده و «برف»، «نام من سرخ»، «موزه‌ معصومیت»، «استانبول» و «زندگی نو» برخی از کتاب‌های او هستند.

کتاب سیاه، نام من سرخ، استانبول خاطرات و شهر، زندگی نو، هنر داستان‌نویسی و دژ سفید، آثاری از پاموک هستند که در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند.

این مرکز فرهنگی در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها