شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
بررسی فقهی قطع و پیوند اعضا از دیدگاه امام خمینی(ره)

کتاب «قطع و پیوند اعضا از دیدگاه امام خمینی(ره)» را سیدسجاد ایزدهی با بهره‌گیری از مبانی اصیل فقه شیعه و تاکید بر دیدگاه‌های فقهی امام خمینی(ره) نوشته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر به سه بخش قواعد کلی، قطع اعضا و پیوند اعضا می‌پردازد. 

فصل نخست کتاب قطع و پیوند اعضا از دیدگاه امام خمینی(ره) به مضامینی مانند اقسام کافر، ادله قاعده احترام، دیدگاه فقیهان و حفظ جان مسلم توجه دارد.

بخش دوم این کتاب از سه فصل قطع عضو از جنازه، قطع عضو از بدن انسان سالم و قطع عضو از مرگ مغزی تشکیل شده است و مخاطبانش را با مطالبی در موضوع‌های حکم اولی کالبد شکافی، ادله جواز کالبد شکافی، اقوال فقیهان، کفن و دفن میت پس از کالبد شکافی، حرمت هتک حرمت، مرگ در قرآن و سنت، موانع جواز، مرگ متشبه، ‌خرید و فروش عضو، استصحاب حیات، قانون مرگ مغزی، اذن ولی فقیه و تاثیر اجازه اولیای میت آشنا می‌کند.

در آخرین بخش کتاب قطع و پیوند اعضا از دیدگاه امام خمینی(ره) سخن از حکم تکلیفی، حکم ثانوی، پیوند اعضای کافر، پیوند اعضای کافر به مسلمان، دیدگاه فقیهان، حکم وضعی پیوند و پیوند در امور کیفری به میان می‌آید.

بخشی از محتوای این اثر به قطع پیوند اعضا در فتاوای امام خمینی(ره) بر اساس محتوای تحریرالوسیله، رساله توضیح المسائل، صحیفه امام(ره) و کتاب‌نامه اختصاص دارد.

نخستین چاپ کتاب قطع و پیوند اعضا از دیدگاه امام خمینی(ره) با شمارگان یک هزار نسخه، در 434 صفحه و به بهای 180 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط