چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
20 دانشمند برجسته علوم پزشکی کشور در ISC معرفی شدند

براساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، اسامی بیست دانشمند برجسته ایرانی در حوزه علوم پزشکی معرفی شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جعفر مهراد، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)با اعلام خبر انتخاب 20 دانشمند برجسته علوم پزشکی در ISC گفت: پیش از این نیز در یکی دو ماه اخیر، دانشمندان برجسته رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه و علوم کشاورزی انتخاب و معرفی شدند. معرفی دانشمندان، فضای بسیار مطلوبی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به‌وجود آورده است و بازخوردها نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها و استادان و پژوهشگران می‌کوشند در ارتقای علم و فناوری در زمینه‌های مختلف نقش بی‌بدیل خود را ایفا کنند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اظهار کرد: دکتر فریدون عزیزی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رتبه نخست دانشمندان علوم پزشکی را در اختیار دارد. رتبه دوم نیز در اختیار دکتر باقر لاریجانی، از دانشگاه علوم پزشکی تهران است. دکتر حمید علوی مجد و دکتر ناصر ولایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

مهراد افزود: دانشگاه تربیت مدرس، با دو دانشمند برجسته در حوزه علوم پزشکی به نام‌های دکتر انوشیروان کاظم‌نژاد و دکتر سقراط فقیه‌زاده که رتبه‌های پنجم و ششم دانشمندان برجسته علوم پزشکی ISC را کسب کرده‌اند، سهمی پررنگ در این رده‌بندی دارد.

وی گفت: دکتر مهدی هدایتی و دکتر محمدعلی جوادی، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز رتبه های هفتم و هشتم را از آن خود کرده‌اند. 

مهرداد در ادامه معرفی 20 دانشمند برتر این رده‌بندی، عنوان کرد: بر اساس داده‌های ISC، دکتر فضل‌اله احمدی، از دانشگاه تربیت مدرس رتبه نهم و  دکتر حبیب‌اله اسماعیلی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رتبه دهم را به خود اختصاص داده‌اند. رتبه 12 علوم پزشکی در ISC، در اختیار دکتر کاظم محمد، از دانشگاه علوم پزشکی تهران است و رتبه 13 نیز به دکتر پروین میرمیران، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعلق دارد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه علوم پزشکی سمنان را نیز در این میان صاحب سهم دانست و افزود: دکتر راهب قربانی، از این دانشگاه رتبه 14 را از آن خود کرده است.

وی در ادامه گفت: دکتر مسعود امینی با اخذ رتبه 15 وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر یداله محرابی، با کسب رتبه 16 از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمود محمودی، با رتبه 17 وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عباس عبادی، از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌اله (عج)، دکتر منصور رضایی، با کسب رتبه 19 وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دکتر فاطمه حسینی، با کسب رتبه 20 وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشمندان برجسته ISC در علوم پزشکی و رشته‌های وابسته در این رده‌بندی به حساب می‌آیند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افزود: به این ترتیب در بین 20 دانشگاه، 8 دانشمند وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند. دانشگاه‌های علوم پزشکی تربیت مدرس و علوم پزشکی تهران، هر کدام دارای 3 دانشمند برجسته در پزشکی و رشته‌های وابسته‌اند و دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، سمنان، اصفهان، کرمانشاه و ایران نیز هر کدام دارای یک دانشمند برجسته در علوم پزشکی هستند.

مهراد افزود: جالب توجه این‌که دانشگاه علوم پزشکی ایران، گرچه به تازگی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، جدا شده و فعالیت خود را به عنوان یک دانشگاه مستقل آغاز کرده است، در بین دانشگاه‌هایی که دانشمندان برجسته علوم پزشکی ISC به آن‌ها وابسته‌اند، به چشم می‌خورد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در پایان گفت: انتخاب دانشمندان برجسته براساس انتشارات آن‌ها اعم از تالیف و ترجمه کتاب و تدوین مقاله و مبتنی بر نشریات معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در ISC ثبت و نمایه‌سازی می‌شود، صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها