چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
آغاز دوره جدید کارگاه‌های ادبی کانون ادبیات ایران

دوره جدید فعالیت‌های ادبی و هنری کانون ادبیات ایران با مدیریت شهرام میرشکاک، با برنامه‌هایی چون شعرخوانی، کارگاه‌های آشنایی با مکاتب نقد ادبی و هنری، آشنایی با اندیشه‌های فلسفی و زیبایی‌شناختی، نقد کتاب و اکران فیلم و انیمیشن از پنجشنبه، 18 مهر آغاز می‌شود./

میرشکاک به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: با سال 1392، برای نزدیک به سه سال  همه فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون ادبیات ایران تعطیل شده بود، این درصورتی است که این مرکز، سال‌های سال در حوزه ادبیات برنامه‌های مفید برگزار می‌کرد. اکنون دوره جدید برنامه‌های این کانون از پنجشنبه 18 مهر شروع می‌شود.

وی افزود: به تبع برگزاری کارگاه‌های شعر و جلسات شعرخوانی مهم‌ترین برنامه این کانون است، اما به آن دلیل ‌که شاعران امروز ناچارند برای بهتر سرودن شعر، دانش‌های تطبیقی داشته باشند، جلسات و کارگاه‌های آشنایی با مکاتب و تئوری‌های نقد ادبی، آشنایی با اندیشه‌های فلسفی و زیبایی شناسی اندیشمندان بزرگ تاریخ تفکر، برقراری ارتباط زنده با شاعران و متفکران مطرح دنیا، کارگاه‌های زبان‌شناسی و پخش فیلم و انیمیشن‌های مهم نیز برگزار خواهیم کرد.

این منتقد ادبی و شاعر در ادامه با اشاره به تدریس استادان مطرح دهه اخیر در کارگاه‌های کانون ادبیات ایران گفت: جلسات نقد کتاب‌، اعم از مجموعه اشعار، رمان، کتاب‌های تئوریک و فلسفی، نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهم این کانون خواهد بود. دبير بخش شعر سپيد این کانون، من و دبیر بخش غزل و شعر کلاسیک نیز، حامد ابراهيم پور، شاعر کتاب‌هایی چون «نگذار نقشه‌ها وطنم را عوض کنند»، «دروغ‌های مقدس»، « با دست من گلوی کسی را بریده اند» و « آلن دلون لاغر می شد و کتک می خورد» است.

میرشکاک، همچنین درباره زمان برگزاری این جلسات گفت: فردا پنجشنبه 18 مهر نخستین جلسه در دوره جدید شروع می‌شود. از این به بعد روزهای پنجشنبه، بدون استثنا از ساعت 16 تا 19، به‌مدت سه ساعت، این جلسات برگزار خواهد شد. همانطور که گفتم، این جلسات مختص به شعرخوانی نیست، زیرا شعر امروز به سمت «ابرمتن» حرکت کرده است و فراگیری انواع علوم انسانی و دانش‌های تطبیقی برای شاعران ضرورت دارد.

شهرام میرشكاک، متولد 1354 شوش، فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، شاعر نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، مدرس ادبیات، منتقد ادبی و هنری و سردبیر رادیو فرهنگ است.

کانون ادبیات ایران در میدان هفت تير، روبه‌روی ورزشگاه شيرودی، كوچه اردلان، پلاک 25، واقع است. حضور در جلسات کانون برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها