دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
برگزاری نخستین دوره جشنواره «طنین بیداری»

مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری به مناسبت گرامیداشت پنجمین سالگرد درگذشت طاهره صفارزاده، از شاعران حوزه انقلاب به برگزاری نخستین دوره از جشنواره «طنین بیداری» اقدام کرده است.-

علی داوودی، مدیر دفتر شعر حوزه هنری با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: طاهره صفارزاده از چهره‌های فرهنگی و از شعرای برجسته کشور به‌ویژه در عرصه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به شمار می‌آید. 

وی با بیان این‌که صفارزاده از بنیانگذاران ادبیات مقاومت و بیداری اسلامی محسوب می‌شود، گفت: جشنواره «طنین بیداری» با هدف معرفی و تجلیل از این شخصیت، ترویج فرهنگ و هنر غنی اسلام و شناساندن ادبیات متعهد ایران اسلامی برگزار می‌شود.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری افزود: صفارزاده از  بنیانگذاران حوزه هنری محسوب می‌شود؛ چرا که همواره وجود چنین مرکزی را برای معرفی و ترویج هنر انقلاب اسلامی ضروری می‌دانست.

داوودی با اشاره به این‌که جشنواره «طنین بیداری» در سه رشته شعر، مقاله و پایان‌نامه برگزار می‌شود، اظهار کرد: آثاری که به دبیرخانه ارسال می‌شوند باید یا با رویکرد شناساندن صفارزاده تالیف یا سروده شده باشند یا این‌که با هدف نقد و تحلیل آثار صفارزاده به رشته تحریر درآمده باشند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند آثاری را با رویکرد بیان تاثیر به‌سزای صفارزاده در جریان انقلاب اسلامی به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان این‌که تاثیر اندیشه‌ای صفارزاده در اشعار سایر شعرا نیز مشهود است، گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا پانزدهم مهرماه مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، تقاطع حافظ و سمیه، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر آفرینش‌های ادبی ارسال کنند.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری با اشاره به این‌که آیین اختتامیه جشنواره «طنین بیداری» چهارشنبه (یکم آبان) در حوزه هنری برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم به برگزیدگان رشته‌های نام‌برده جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

داوودی افزود: دفتر شعر حوزه هنری تصمیم دارد مجموعه آثار برگزیده نخستین دوره از جشنواره «طنین بیداری» را در قالب یک کتاب منتشر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط