چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
دهشیری از مزیت‌های دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی می‌نویسد

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال نگارش بخش‌های نهایی کتاب «دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» است.-

محمدرضا دهشیری، محقق و مولف حوزه سیاست و روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این اثر با رویکرد تبیین فرصت‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی به قدرت نرم به عنوان یکی از مزیت‌ها یا ابزارهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و مدیرت تحولات می‌پردازد. 

وی افزود: این مهم نیازمند شناخت پیوند میان ساختار و کارگزار در دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است. در تالیف این کتاب کوشیده‌ام بایسته‌های دیپلماسی فرهنگی کشور را با توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌ها تبیین کنم تا فراروی محققان قرار گیرد.

مولف کتاب «اسلام ‌هراسی در غرب» در پاسخ به این سوال که «سمت اجرایی شما به عنوان معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی چه تاثیری در مباحث یا عمق موضوعات کتاب داشت؟» گفت: در حقیقت مباحث این کتاب حاصل مجموعه سخنرانی‌ها، تالیفات و مقالاتی است که درباره دیپلماسی فرهنگی در سه سال اخیر بیان یا تدوین کرده‌ام.

وی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد سیاستگذاری فرهنگی را جامعه مخاطب کتاب «دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» دانست و گفت: ویژگی متمایزکننده این کتاب را نگاه آینده‌پژوهی آن می‌دانم که عنوان می‌کند اکنون که وارد چهارمین موج معنویت و فرهنگ شده‌ایم، چگونه می‌توانیم از مزیت جمهوری اسلامی ایران یعنی قدرت نرم حداکثر استفاده را در عرصه دیپلماسی و تعاملات بین‌المللی داشته باشیم. 

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: تصمیم دارم پس از بررسی‌های نهایی کتاب «دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» را برای چاپ و نشر به موسسه بین‌المللی الهدی بسپارم و تصور می‌کنم این کتاب حداکثر تا آذر ماه منتشر شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فضل الرحیم ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
    من خلی از علاقمند کتابهای و مقلات شما هستم اگر مهربانی کنی در ایمل بالا کتاب و مقالات ته روان کنی تشکر منون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها