دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
منصوره اتحادیه پرونده «وبای عالم‌گیر» و «زیر پوست شهر» را بست

منصوره اتحادیه تدوین دو کتاب «وبای عالم‌گیر(منتخبی از اسناد فرمانفرما)» و «زیر پوست شهر (گزارش نظمیه از وقایع اجتماعی ـ سیاسی حکومت فرمانفرما بر شیراز در سال‌های 1335 تا 1337)» را به پایان رساند و برای چاپ به نشر تاریخ ایران سپرد.-

مدیر داخلی نشر تاریخ ایران به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تازه‌های این انتشارات گفت: تدوین کتاب «وبای عالم‌گیر (منتخبی از اسناد فرمانفرما)» به‌کوشش منصوره اتحادیه به پایان رسیده است، این کتاب درباره شیوع وبا در نقاط مرزی و سرحدات به‌ویژه غرب ایران و کرمانشاه در سال‌های 1321 تا 1323 است.

سعاد پیرا افزود: انتشار کتاب درباره بیماری‌ها و به‌ویژه مسایل تاریخی در آن دوره انگشت‌شمار است. «وبای عالم‌گیر» به عنوان کتابی که از مستندات تهیه شده اهمیت بسیاری در مطالعات تاریخی دارد. پیش از این کتاب‌هایی در این حوزه‌ها نوشته شده و بیشتر جنبه تاریخچه‌ای و چگونگی انتقال بیماری را بررسی می‌کردند.

وی درباره کتاب دیگری که به‌تازگی تالیف آن به پایان رسیده، اظهار کرد: تدوین «زیر پوست شهر (گزارش نظمیه از وقایع اجتماعی ـ سیاسی حکومت فرمانفرما بر شیراز در سال‌های 1335 تا 1337)» را با همکاری منصوره اتحادیه انجام داده‌ایم. این کتاب منتخبی از اسناد فرمانفرما به‌شمار می‌رود که از دوره حکومت وی بر شیراز به‌جای مانده است. پیش از این نیز گزارش‌هایی نظیر این اسناد از «كنت دو مونت فورت» درباره محلات تهران منتشر شده بود.

مدیر داخلی نشر تاریخ ایران گفت: کتاب «تاریخ موسسات رفاهی و بهداشتی در دوره رضاشاه» تالیف الهام ملک‌زاده نیز برای چاپ آماده شده و به‌زودی راهی بازار کتاب خواهد شد. همچنین جلد‌های چهارم و پنجم کتاب «خاطران دکتر کاظمی» که در ادامه انتشار خاطرات وی در دوره پهلوی اول و دوم به‌شمار می‌رود نیز در دست تالیف است. پیش از این هم سه جلد کتاب «خاطرات دکتر کاظمی» درباره دزفول در دوره مشروطیت از سوی همین انتشارات به‌چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها