پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
توصیفی از تجربه‌های نزدیک به مرگ از منظر دین

کتاب «زندگی در کرانه‌ها؛ سه گفتار در باب تجربه‌های نزدیک به مرگ» نوشته مجتبی اعتمادی‌نیا به تازگی از سوی نشر بصیرت راهی بازار کتاب شده است. این اثر می‌کوشد با مرور بر مطالعات تجربی، جاودانگی و تداوم آگاهی انسان پس از مرگ را که پیوسته آرمان بسیاری از فیلسوفان و الهی‌دانان بوده است اثبات کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، امروزه فیلسوفان دین در حوزه برهان‌های پسینی ناظر به حیات پس از مرگ، از مقوله‌ای به نام تجربه‌های نزدیک به مرگ سخن می‌گویند. این موضوع دست‌کم فصل مشترک بررسی‌های فراروانشناسی، روان‌شناسی، روان‌پزشکی، طب بیمارستانی فلسفه دین و روان‌شناسی دین به شمار می‌رود.

‌ آیین‌ها و متون مقدس، تایید کننده تفاسیر دینی مختلف معطوف به چیستی مرگ و کیفیت حیات پس از آنند اما با وجود اختلاف‌های موجود میان باورهای دینی، مشابهت‌هایی نیز میان گروه‌های مختلف دینی درباره باورهای ناظر به حیات پس از مرگ وجود دارد. یکی از این مشابهت‌ها در میان گروه‌های دینی، اعتقاد به وجود نوعی زندگی پس از مرگ فیزیکی است. یکی دیگر از این مشابهت‌ها، وجود تصاویر دو قطبی از زندگی پس از مرگ است.

کتاب «زندگی در کرانه‌ها؛ سه گفتار در باب تجربه‌های نزدیک به مرگ» در سه بخش «نگاهی به تاریخچه مطالعات تجربه‌های نزدیک به مرگ»، «تفاسیر دینی تجربه‌های نزدیک به مرگ» و «بررسی انتقادی تفسیر زالسکی از تجربه‌های نزدیک به مرگ» تدوین و تالیف شده است.

نخستین چاپ کتاب «زندگی در کرانه‌ها؛ سه گفتار در باب تجربه‌های نزدیک به مرگ» با شمارگان 500 نسخه در 115 صفحه به بهای 50 هزار ريال در روزهای اخیر از سوی نشر بصیرت راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط