سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
نمایشگاه تصویرسازی از «دیوارهای بلند گورستان‌های شهر ما» برپا می‌شود

نمایشگاه تصویرسازی از مجموعه داستان «دیوارهای بلند گورستان شهر ما» نوشته جواد عاطفه برپا می‌شود. این مجموعه به تازگی در فروشگاه‌های آنلاین کتاب در استرالیا، آفریقا و آسیا نیز ارایه شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عاطفه گفت: چند نقاش و تصویرساز جوان و مطرح ایرانی قرار است نقاشی‌ها و تصویرسازی‌هایی براساس داستان‌های این مجموعه خلق کنند و پاییز امسال (1392) در یک گالری، نمایشگاهی از این آثار برگزار شود. 

وی افزود: این کار یک پل ارتباطی مناسب بین ادبیات و هنرهای تجسمی برقرار می‌کند، به نحوی که در این نمایشگاه هم خود داستان‌ها و هم آثار هنری خلق شده به نمایش در می‌آیند. 

این نویسنده و منتقد در ادامه به ساخت فیلم و انیمیشن از روی داستان‌های این مجموعه اشاره کرد و گفت: با اقتباس از داستان دوم این مجموعه با عنوان «شبِ گرگ یا این جاده لعنتی کی تمام می‌شود» یک فیلم کوتاه با عنوان «جاده مسدود است» به کارگردانی وحید حاجیلویی ساخته شد و 14 جایزه بین‌المللی گرفت. 

عاطفه گفت: در سال 1389 فیلم «جاده مسدود است» به عنوان بهترین فیلم بخش بین‌المللی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران انتخاب شد. آخرین حضور این فیلم نیز در بخش مسابقه‌ بین‌الملل جشنواره «همه جاده‌ها»ی نشنال جئوگرافی در سال گذشته، به عنوان نخستین فیلم ایرانی راه‌یافته به این جشنواره، بود. این فیلم در فستیوال فیلم ژاپن نیز نامزد جوایزی شد. 

این محقق و مترجم هنری در ادامه افزود:‌ یک هنرمند انیماتور جوان ایرانی مشغول ساخت یک انیمیشن از روی داستان نخست این مجموعه با عنوان «آن مرد در باران آمد» است. این انیمیشن نیز قرار است به عنوان پایان‌نامه دانشگاهی این هنرمند ارایه شود. 

عاطفه همچنین به فروش مناسب این مجموعه اشاره کرد و گفت:‌ داستان‌های این کتاب همه بن‌مایه‌ فرهنگ عامه‌ای دارند. همچنین به تازگی این کتاب در فروشگاه‌های آنلاین کتاب در استرالیا، آفریقا و آسیا هم ارایه شده است. 

مجموعه داستان «دیوارهای بلند گورستان شهر ما» نوشته جواد عاطفه در سال گذشته (1391) از سوی انتشارات H&S در لندن منتشر شد. 

جواد عاطفه، محقق، مترجم، منتقد و داستان‌نویس است. در سابقه حرفه‌ای او سردبیری و نویسندگی رادیو فرهنگ نیز وجود دارد. 

به قلم او پیش‌تر دو مجموعه داستان «تا مقصد می‌خوابم بیدارش نکن» و «اجازه خروج» نیز منتشر شده است. مجموعه چندجلدی شناخت‌نامه عباس نعلبندیان نیز از  آثار تحقیقی و پژوهشی جواد عاطفه است. 

همچنین از ترجمه‌های منتشر شده جواد عاطفه نیز می‌توان به نمایشنامه‌های «پدر»، «سونات اشباح» و «طلبکاران» همه از آثار آگوست استریندبرگ اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط