دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
جلد چهارم «فرهنگ واژگان محلی بوشهر» در راه است

جلد چهارم «فرهنگ واژگان محلی بوشهر» به کوشش فرید میرشکار، نویسنده و پژوهشگر بوشهری به ‌زودی از سوی موسسه «طرح دانشنامه استان بوشهر» راهی بازار کتاب می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلد چهارم از مجموعه پنج جلدی کتاب‌های «فرهنگ واژگان محلی بوشهر» در 240 صفحه به کوشش فرید میرشکار آماده چاپ شده است. 

میرشکار درباره ویژگی‌های این مجموعه گفت: به ‌روش مکنزی همه واژگان محلی و گویشی شهرستان بوشهر را جمع‌آوری کردم. یعنی علاوه بر معرفی واژه، کاربرد آن ‌را هم در جمله آوردم. 

این پژوهشگر درباره ویژگی‌های گویش زبان مردم بوشهر عنوان کرد: با وجود آن‌که زبان مردم بوشهر فارسی است، اما در حین مکالمه از واژگانی استفاده می‌کنند که برای بسیاری نا آشنا هستند. 

وی درباره خصوصیات این واژگان گفت: بخش بزرگی از گویش‌های مردم بوشهر متاثر از هجوم قبیله‌ها و حضور کشورهای بیگانه‌اند. 

میرشکار اظهار کرد: در گویش‌های زبان بوشهری واژگانی از زبان‌های هندی، پرتغالی، انگلیسی، عربی و حتی زبان دوره ساسانی استفاده می‌شود. 

میرشکار بیان کرد: این مجموعه مختص گویش‌های محلی شهرستان بوشهر است و با سایر گویش‌های رایج در استان بوشهر مانند گویش مردم شهرستان‌های دشتی و دشستان تفاوت دارد. 

فرید میرشکار متولد 1348 دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته ادبیات نمایشی و ساکن شهرستان بوشهر است.
 
وی تاکنون سه جلد از مجموعه کتاب‌های «فرهنگ واژه‌های محلی بوشهر» را طی سال‌های 90 تا 91 از سوی موسسه «طرح دانشنامه استان بوشهر» منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط