سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
برپایی کارگاه ماهیانه ثبت تاریخ شفاهی در همدان

مدیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری کارگاه‌ ثبت تاریخ شفاهی به صورت ماهانه خبر داد. قرار است این کارگاه امسال در هشت جلسه برگزار شود. چهار جلسه از این دوره‌ مربوط به تاریخ شفاهی و چهار جلسه دیگر هم به سند شناسی اختصاص می‌یابد._

مدیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: نخستین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی به کوشش این اداره کل و با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، حوزه هنری، بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان،‌شنبه یکم تیر ماه 92 برگزار شد. دومین جلسه این کارگاه‌ها هم در مرداد‌ماه سال جاری (1392) برگزار می‌شود.

محمدجعفر زمردیان با بیان این‌که کارگاه‌های تاریخ شفاهی قرار بود به صورت فصلی برگزار شود، اظهار کرد: پس از برگزاری نخستین کارگاه که با حضور ابوالفتح مومن و حمید حسام به عنوان مدرس همراه بود، افراد حاضر در جلسه خواستار برگزاری ماهانه این کلاس‌ها شدند.

وی افزود: این موضوع، مورد موافقت برگزارکنندگان قرار گرفت و قرار شد کلاس‌های تاریخ شفاهی در هشت جلسه برگزار شود. چهار جلسه از این دوره‌ها مربوط به تاریخ شفاهی و چهار جلسه دیگر هم به سند شناسی اختصاص خواهد یافت.

مدیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان درباره اهداف برگزاری کارگاه‌های تاریخ شفاهی گفت: آشنا کردن نویسندگان و علاقه‌مندان با تاریخ شفاهی و سندشناسی از اهداف برگزاری این کلاس‌هاست. در پایان برپایی دوره‌ هم به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه‌ ارایه می‌شود و بر این اساس برای نگارش آثار در حوزه تاریخ شفاهی انتخاب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها