چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
انتشار تحلیلی درباره دانش عمومی زوار

مدیرمسوول انتشارات آیینه زمان از انتشار کتابی تحلیلی درباره دانش عمومی زوار، با عنوان «نیاز زائر عتبات و تعالیم لازمه» طی ماه آینده از سوی این نشر خبر داد.-

علی‌اصغر یونسیان‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره انگیزه چاپ این اثر با توجه با تالیفات بسیاری که در این حوزه نگاشته شده‌اند،  اظهار کرد: متاسفانه شمار بسیار زیادی از زائران عتبات نمی‌دانند که چه اطلاعاتی را نیاز دارند. بنابراین، این اثر با رویکرد ارایه اطلاعات مورد نیاز زائران عتبات عالیات در حوزه‌های مختلف شکل گرفته است. 

یونسیان ادامه داد: معلم موظف است که درسی را که شاگردان نمی‌دانند، به آن‌ها ارایه دهد.‌ این مثال، گریز به عملکرد روحانی کاروان یا مداحانی است که با زوار به اماکن متبرکه می‌روند.‌ بنابراین، این کتاب به‌نوعی می‌خواهد آن‌چه را که تاکنون در حوزه زیارت زائران مغفول مانده است، بیان کند. 

مدیرمسوول انتشارات آیینه زمان گفت:‌ مکان‌هایی مانند وادی‌السلام در عتبات عالیات وجود دارند که لازم است از سوی زائر به لحاظ علت شکل‌گیری و تاریخ و پیشنه‌اش شناخته شوند،‌ در حالی که زائران ما اطلاعات کمی در این باره دارند. ‌زائر ایرانی تا چه اندازه می‌داند که هر یک از مقام‌ها بر چه اساسی بوده است و هر یک چه داستان‌هایی دارد؟ 

این نویسنده اظهار کرد: همچنین در این تالیف پیام‌هایی که از زیارت‌نامه‌ها برداشت می‌شوند هم ارایه شده‌اند. 

وی در پایان گفت: این کتاب اکنون زیرچاپ قرار دارد و تا یک ‌ماه آینده در 200صفحه و قطع رقعی، نخستین چاپ خود را تجربه خواهد کرد. 

کتاب «نیاز زائر عتبات و تعالیم لازمه» نوشته علی‌اصغر یونسیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط