چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
4 موسسه جدید قرآن و عترت در ایلام مجوز گرفتند

مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از صدور مجوز چهار موسسه قرآن و عترت جدید در این استان خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور، مسوول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این باره گفت: موسسات فرهنگی قرآن و عترت ضحی، مبینا، بشری و فاطمه (س) به تازگی مجوز فعالیت خود را دریافت کرده‌اند.

وی، با بیان این‌که تعداد موسسات قرآنی این استان به 83 موسسه فعال افزایش یافته است، افزود: تلاش می‌شود که موسسات قرآنی و عترت در تمامی مناطق مختلف استان به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایجاد و راه‌اندازی شود چون این کار می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال و همچنین توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه موثر باشد.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور با بیان این‌که در سال‌های اخیر استقبال گسترده‌ای از آموزش‌های ارایه شده در موسسات قرآنی این استان صورت گرفته است، افزود: حفظ، قرائت، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، از  رشته‌های قرآنی به شمار می‌آیند که در این موسسات به جوانان و نوجوانان ایلامی آموزش داده می‌شوند.

مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مفاهیم قرآن، ترجمه، حفظ و کلاس‌های تخصصی، دوره‌های مربیگری، مدرسی قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی به‌صورت ویژه در مناطق مختلف و برگزاری محافل انس با قرآن، از  فعالیت‌های این موسسات قرآنی‌اند.

چراغی‌پور در پایان با اشاره به حمایت‌های دولت از فعالیت‌های قرآنی در کشور، افزود: برنامه‌های قرآنی استان در سال‌های اخیر از روند مطلوبی برخوردارند که امیدواریم با برنامه‌ریزی در سال‌های آینده، گسترده اجرا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط