شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶
تحلیل داستان‌های کوتاهی از نویسندگان نام‌آشنای جهان در یک کتاب

جلد سوم مجموعه «چند داستان کوتاه همراه با تحلیل» با ترجمه و تحلیل داستان‌هایی از برخی نویسندگان نام‌آشنای داستان کوتاه جهان مانند‌ جان آپدایک، هاروکی موراکامی، توبیاس وولف و استفن کینگ منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلد سوم مجموعه «چند داستان کوتاه همراه با تحلیل» شامل داستان‌هایی از جان آپدایک، هاروکی موراکامی، توبیاس وولف، جان چیور، فیل گاردنر، آرتور ویوانته، بل کوفمن و استفن کینگ است.

این کتاب جلد سوم از مجموعه داستان‌های کوتاه همراه با تحلیل است که آثار گروهی دیگر از کوتاه‌نویسان حرفه‌ای و شاید تراز اول جهان را در بر‌می‌گیرد. این دسته نویسندگان در روند شکل‌گیری قالبی به نام داستان‌ کوتاه نقش به‌سزایی داشته‌اند. در این مجموعه، با تاکید بر نویسندگی خلاق، نکاتی آورده شده که به خواننده در درک بهتر موضوع کمک می‌کند.

در بخشی از توضیح ناشر این کتاب آمده است: «در جلد سوم شیوه تحلیل‌ها همانند جلدهای اول و دوم است. نكات به صورت بخش‌های به ظاهر منقطع با شماره‌گذاری ذكر شده‌اند كه به خواننده فرصت می‌دهد از نكاتی كه به آن‌ها آگاه است یا تمایلی به تعقیبشان ندارد، صرف نظر كند. همچنین مترجم و تحلیل‌گر داستان‌ها كوشیده به فراخور موقعیت به صورت چند وجهی و تا حدی سیال به ذكر نكاتی در مورد هر داستان بپردازد. ذكر این موضوع را نباید نقد و تحلیل به مفهوم كلاسیك آن دانست.»

در دو جلد قبلی این مجموعه آثاری از آنتوان چخوف، همینگوی ، ماركز، فرانتس کافکا، ج. د. سلینجر، بروس هولند راجرز، گراهام گرین، ری برادبری و هکتور هیو مونرو ترجمه و تحلیل شده بود.

جلد سوم مجموعه «چند داستان کوتاه همراه با تحلیل» با ترجمه و تحلیل «شادمان شکروی» در 184 صفحه و به بهای هفت هزار و 500 تومان از سوی نشر هیلا و ققنوس منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها