جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۲
اهتمام ایشان، گنجینه‌ای درخشان در فرهنگ و معارف اسلامی را فراهم آورد

رییس مجلس شورای اسلامی پیامی را خطاب به کنگره بزرگداشت علامه سید نعمت‌الله جزایری صادر کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علی لاریجانی در این پیام از اهتمام فراوان آیت‌الله جزایری در انجام مناصب شرعی و تدریس و تربیت شاگردان فراوان و تالیف آثار علمی و فقهی ارزنده، به عنوان گنجینه‌ای درخشان در فرهنگ و معارف اسلامی یاد کرده است.

متن پیام رییس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم

برگزاری همایش محدث کبیر علامه " سید نعمت‌الله جزایری" فرصت مغتنم و شایسته‌ای است که در آن می‌توان آثار، آراء و اندیشه‌های این عالم برجسته را تبیین و بازخوانی کرد.

علامه سید نعمت‌الله جزایری به عنوان یکی از عالمان بزرگ شیعه متعلق به قرن 11 و 12 هجری قمری و از سرآمدان و اندیشمندان بنام عصر و زمان خود بوده‌اند که از همان ابتدای نوجوانی شفیتگی و علاقه‌ی خاصی به فراگیری علوم اسلامی به ویژه فقه آل محمد (ص) و احادیث پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشتند و در ادامه راه با بهره‌مندی از محضر و کلام اساتید بزرگی همچون محقق خوانساری، محقق سبزواری، علامه سیف و به ویژه علامه مجلسی، علوم فقه و حدیث و روایات و سایر علوم رایج آن دوران را فرا گرفتند که نقش مهمی در شکل گیری نبوغ سرشار آن عالم بزرگوار و وارسته داشتند.

در واقع انس و الفت علامه جزایری با علامه مجلسی باعث شد قدرت و نبوغ علمی و صفای باطن و معنوی و اندیشه‌های متعالی‌اش شکوفا گردد. اهتمام فراوان ایشان در انجام مناصب شرعی و تدریس و تربیت شاگردان فراوان و تالیف آثار علمی و فقهی ارزنده به عنوان گنجینه‌ای درخشان در فرهنگ و معارف اسلامی می‌باشد. توانایی و نبوغ سرشار علامه در حالی بود که ایشان در سرما و گرما و سخت‌ترین شرایط حتی در هنگام فوت عزیزان خود هیچ گاه کار علمی را رها نمی‌کرد. آن علامه فرزانه از سرسلسله عالمان فرهیخته و خانواده جلیل‌القدر جزایری است و شاگردان بسیاری تربیت کرد که هر یک در گوشه‌ای و دیاری به هدایت مردم و تدریس علوم اهل بیت پرداختند.

علامه سید نعمت‌الله جزایری به عنوان نگین درخشان و مخزن انوار علما و فقهای دیار و خطه عالم پرور خوزستان پس از سال‌ها ممارست و مجاهدت در راه بسط و گسترش اندیشه‌های دینی و فقهی به ویژه گسترش تشیع سرانجام در راه مراجعت از زیارت حضرت امام رضا (ع) به دیار رضوان الهی شتافت.

اینجانب ضمن تجلیل از دست‌اندرکاران و برگزار کنندگان این همایش فاخر و ارزشمند امیدوارم دستاوردهای آن بتواند راهگشای مشتاقان و علامه‌مندان آثار علامه سید‌نعمت‌الله جزایری باشد. از خداوند متعال توفیق و سلامتی را برای همه شما از درگاه خداوند متعال و در راه حفظ، اشاعه و نشر آثار مفاخر کشور مسالت می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط