چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
افتتاح هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در جزیره خارک

فریدون حسنوند، استاندار بوشهر، از برگزاری آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، در جزیره خارک خبر داد. این جشنواره هفدهم بهمن سال جاری آغاز به کار خواهد کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، فریدون حسنوند، استاندار بوشهر گفت: جشنواره بین‌المللی شعر فجر هر سال در ایام دهه فجر برگزار می‌شود و این رویداد تاثیر شایان توجهی در ارتقای فرهنگ عمومی داشته است. 

وی ادامه داد: امسال استان بوشهر و جزیره خارک به عنوان میزبان این جشنواره انتخاب شده است. این جزیره مقاوم به تعداد روزهای جنگ تحمیلی یعنی دو هزار و 800 بار بمباران شد، اما نه تنها مردم آن، بلکه پرسنل سختکوش صنعت نفت خارک آن‌را رها نکردند.

استاندار بوشهر با اشاره به انتخاب خارک به عنوان میزبان این دوره از جشنواره شعر فجر، توضیح داد: از سوی دیگر خارک یکی از جزیره‌های کهن کشور و دارای سابقه‌ای چندصدساله است و مزار شهدای گمنام ما هم در سواحل این جزیره در خلیج فارس هستند. با توجه به فرهنگ دیرینه‌ای که در جزیره خارک ریشه داشته است، تقاضای ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که جشنواره شعر فجر را در جزیره خارک برگزار کنند.

وی اظهار کرد: این تقاضا با پیگیری دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به موافقت وزیر رسید و مقرر شد این جشنواره سه‌شنبه (17 بهمن) در جزیره خارک و با حضور سیدمحمد حسینی، برخی از معاونان وزارت ارشاد و حدود 50 نفر از شاعران صاحب‌نام و اصحاب رسانه آغاز به کار کند.

به گفته وی، شاعران حاضر در هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر یک روز (17 بهمن) را مهمان جزیره خارک خواهند بود.

حسنوند تاکید کرد: با توجه به ظرفیت فرهنگی بوشهر از نظر دارا بودن شاعران برجسته، مسوولان این استان و نیز جزیره خارک نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند تا بهترین دوره جشنواره بین‌المللی شهر فجر، امسال و در این منطقه رقم بخورد.

وی در پایان با اشاره به اینکه 90 درصد صادرات نفت کشور از طریق جزیره خارک صورت می‌گیرد گفت: بازدید از این منطقه و همچنین مناطق تاریخی و فرهنگی خارک، از جمله برنامه‌هایی‌اند که برای مهمانان جشنواره شعر فجر در نظر گرفته شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها