سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
«برگ‌های پژوهش» به جلد سوم رسید

«برگ‌های پژوهش 3» (اسناد و آرا نشست‌های پژوهشی هنر؛ نگارخانه برگ، 1390) به اهتمام محمدحسن حامدی و با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران منتشر شد.-

محمدحسن حامدی درباره مجموعه کتاب‌های «برگ‌های پژوهش» (اسناد و آرا نشست‌های پژوهشی هنر) به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در سه سال گذشته، سلسله نشست‌هایی درباره هنرمندان هنرهای تجسمی ایران که مردم کمتر می‌شناسند، برگزار شده بود، در این نشست‌ها هنرهای پژوهشی نقد و بررسی می‌شد. 

دبیر و برگزارکننده این نشست‌ها افزود: هر سال، هشت نشست با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در نگارخانه برگ برگزار می‌شود که مجموعه سخنرانی‌ها درباره این شخصیت‌ها به همراه سالشمار، زندگینامه، عکس، اسناد و برخی از کارهای آن‌ها در این مجموعه کتاب‌های «برگ‌های پژوهش» منتشر شده‌اند.

حامدی گفت: کتاب دربرگیرنده اطلاعاتی درباره هنرمندان معاصر هنرهای تجسمی ایران است که گوشه‌های کمتر دیده شده از زندگی آن‌ها را با بهره‌گیری از اسناد به‌تصویر می‌کشد.

وی گفت: «برگ‌های پژوهش 3» (اسناد و آرا نشست‌های پژوهشی هنر؛ نگارخانه برگ، 1390) به بررسی زندگی و آثار محمود زنگنه (نقاش)، سیروس قائم‌مقامی (مجسمه‌ساز)، بهروز گلزاری گرافیست و تصویرگر)، حسن زرین‌خط (خوشنویس)، بهزاد گلپایگانی (طراح)، عباس بلوکی‌فر (نقاش قهوه‌خانه‌ای)، علی‌اشرف والی (نقاش و خطاط) و علی کریمی (مینیاتوریست) که برنامه‌های آن سال گذشته برگزار شده بود، می‌پردازد.

حامدی توضیح داد: اساس کار این کتاب‌ها، بر مکتوب کردن تاریخ شفاهی هنر معاصر ایران گذاشته شده که گاه از دید پژوهشگران دور مانده است. در این نشست‌های پژوهشی، مقاله‌هایی درباره این افراد گردآوری و برخی از آن‌ها برای تدوین کتاب آماده می‌شود.

مدیر مسوول و سردبیر نشریه تندیس بیان کرد: «برگ پژوهش» شماره چهار نیز در حوزه هنرهای تجسمی در دست تدوین است و تا به‌حال شش نشست از هشت نشست آن برپا شده و دو نشست آن نیز اجرا خواهد شد و در نهایت کتاب آن نیز مانند سه کتاب گذشته به انتشار می‌رسد.
 
چاپ نخست کتاب «برگ‌های پژوهش 3» (اسناد و آرا نشست‌های پژوهشی هنر؛ نگارخانه برگ، 1390) به اهتمام محمدحسن حامدی در 304 صفحه، شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه و بهای 10 هزار تومان از سوی نشر پیکره با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران و نشریه تندیس به‌چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها