شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸
تاكنون شکایتی علیه اعضای صنف نشر  واصل نشده است

محمود آموزگار، رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: از زمان تصویب قانون نظام صنفی کشور تاکنون، هیچ شکایتی از سوی متقاضیان خرید کتاب (مصرف‌کنندگان) علیه اعضای صنف ناشران و کتابفروشان به این اتحادیه واصل نشده است.-

آموزگار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تاکنون هیچ‌گونه شکایتی علیه صنف ناشران و کتابفروشان برای رسیدگی دریافت نکرده‌‌ است. بنابراین، برای این‌که اعضای کمیسیون مذکور از فعالیت بازنمانند، بررسی بحث‌های حقوقی مربوط به حوزه نشر و کتاب به این کمیسیون واگذار شده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: رسیدگی به موضوع‌هایی مانند معافیت مالیات، تامین اجتماعی، کاربری فرهنگی و کتابخانه‌های دیجیتال از  بحث‌های حقوقی‌اند که در کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران بررسی می‌شوند.

رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران افزود: همچنین اگر استعلامی از مرکز یا سازمانی در حوزه کتاب و نشر صادر شود، در این کمیسیون بررسی و پاسخ آن ارایه می‌شود.

آموزگار در پایان گفت: بررسی قوانین و مقررات موجود در حوزه نشر مانند قانون حقوق مولفان و مصنفان و بیان نقاط قوت و ضعف این قوانین از دیگر وظایف کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط