شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
معرفی سه کتاب چاپ سنگی در جدید‌ترین ماهنامه «صنعت چاپ»

سیصد و هفتاد و یکمین ماهنامه «صنعت چاپ» منتشر شد. این شماره از ماهنامه، معرفی سه کتاب از کتب چاپ سنگی با عناوین «رساله وسیله‌النجات»، «حق‌الیقین» و «ابواب‌الجنان» را دربردارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دکتر جابر عناصری، استاد کتابت و کتاب‌آرایی در بخش معرفی این سه عنوان کتاب، در نظر گرفتن دو موضوع «ریخت‌شناسی» و «فیزیولوژی» را برای شناخت و معرفی کتب چاپ سنگی ضروری دانسته است.

همچنین در این شماره از ماهنامه «صنعت چاپ» آثار برگزیده چاپی در دوازدهمین همایش صنعت چاپ معرفی شده‌اند. ناصر میرباقری از چاپخانه فرهنگ و هنر گویا، مهدی میردشتی از فرهنگسرای میردشتی و رضا یساولی از انتشارات یساولی اسامی آثار برگزیده بخش کتاب این همایش را تشکیل می‌دهند.

«چند گام تا پژوهش، از صنعت تا دانشگاه» عنوان بخش دیگری از این ماهنامه محسوب می‌شود. محمدحسن فکری، رییس مرکز شماره پنج دانشگاه علمی ـ کاربردی، مهرداد کشتی‌آرا، مدیرگروه چاپ دانشگاه هنر و محمدحسین رحیمی‌یگانه، مدرس چاپ و مشاور پروژه‌های صنعت چاپ در این بخش به ارایه مطلب پرداخته‌اند.

اردشیر حکیمی، دانشجوی دکترای چاپ و دستیار پروژه‌های پژوهشی در دانشگاه «دارمشتات» آلمان است که در این شماره از ماهنامه «صنعت چاپ» درباره کم و کیف پژوهش چاپ در آلمان صحبت کرده است.

مهندس عبدالحسین رشنو، مدیر چاپ آریا خرم‌آبادی و رییس مجمع چاپخانه‌داران استان لرستان در بخش «51 واحد چاپی لرستان، در راه تشکیل اتحادیه مستقل صنفی» این شماره از ماهنامه، مزیت تشکیل مجمع چاپخانه‌داران را اتحاد و انسجام بیشتر چاپخانه‌داران استان، شناخت مشکلات، مرتفع ساختن مشکلات، پی‌گیری‌های مکرر برای دریافت پروانه کسب واحدهای موجود برای به حد نصاب رسیدن اتحادیه استانی و مهم‌تر از همه فراهم ساختن شرایط تشکیل اتحادیه استانی مستقل عنوان کرده است.

«چالش‌های صنعت روزنامه، کاغذ و رسانه‌های دیجیتال»، «به سوی اتحادیه و همدلی اتحادیه‌های صنعت چاپ کشور»، «آیدین آغداشلو در مراسم رونمایی از کتاب برگزیده آثارش» و «دفتر امور چاپ در انتظار صدور حکم قضایی برای کارکنان متخلف» عناوین سایر بخش‌های سیصد و هفتاد و یکمین ماهنامه «صنعت چاپ» است.

سیصد و هفتاد و یکمین ماهنامه «صنعت چاپ» با مدیر مسوولی مرتضی کریمیان و با شمارگان 6 هزار و 200 نسخه در 180 صفحه با بهای دو هزار و 500 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط