شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
برنده جایزه نمایشنامه رادیویی کودکانه آلمان معرفی شد

نمایشنامه رادیویی «آنتون به زیر آب می‌رود» با اقتباس از کتابی با همین نام نوشته میلنا بایش ، جایزه نمایشنامه رادیویی کودکانه کشور آلمان در سال 2012 را به خود اختصاص داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هیات داوران در توضیح گزینش این اثر گفت: این نمایشنامه رادیویی خیالی که با موزیکی از «کلمنس هاس» به شکلی بسیار دوست داشتنی تهیه شده، نمونه مثبتی از این مساله است که چگونه می‌توان عناصری همچون خشم، ترس از شکست و کمرویی را به عناصری سازنده و مفید تبدیل کرد. نویسنده این کتاب از استعداد فوق‌العاده‌ای در زمینه زبان کودکان امروزی برخوردار است و از این رو این نمایشنامه همچون رمانی که از آن اقتباس شده، به لحاظ کیفیت نمایشی و صوتی اثری راضی کننده است.

هیات داوران امسال از میان 37 اثر دریافتی لیستی مشتمل بر عناوین پنج اثر برتر را منتشر کردند. بر این اساس نمایشنامه های«آنتون به زیر آب می‌رود»، «مسیح کرویتسبرگ»، «امرالد»، «بارآیس بزرگ» و «ملکه زباله‌ها» در مکان اول تا پنجم این فهرست قرار دارند.

نهادهای مسوول جایزه نمایشنامه رادیویی کودکانه آلمان که امسال برای ششمین بار اهدا می‌شود، بنیاد فیلم و مطبوعات ایالت نوردراین وستفالن و سازمان رادیویی «آ آر د» هستند و شهر ووپرتال نیز از اهدای آن حمایت می‌کند. این جایزه پنج هزار یورو ارزش دارد و در تاریخ 10 نوامبر (20 آبان) در جریان کنگره نمایشنامه رادیویی در مرکز تکنولوژی هنر و رسانه ها در شهر کارلسروهه اهدا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها