جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
انتشار ارج‌نامه «کریمانه» برای پاسداشت 30 سال فعالیت انتشارات اساطیر

جمشید کیانفر، پژوهشگر و نسخه‌پژوه از گردآوری مجموعه مقاله‌هایی با عنوان «کریمانه» خبر داد و گفت: به‌مناسبت سی‌امین سالگرد آغاز به‌کار انتشارات اساطیر و پاسداشت خدمات عبدالکریم جربزه‌دار به عرصه فرهنگ و ایرانشناسی این مجموعه به‌چاپ می‌رسد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «کریمانه» مجموعه مقاله‌های اهدایی اهل قلم برای پاسداشت کوشش‌های عبدالکریم جربزه‌دار، پژوهشگر تاریخ، ایرانشناسی و مدیر انتشارات اساطیر است که به زودی منتشر می‌شود.

کیانفر، پژوهشگر حوزه ایرانشناسی گفت: این کتاب در ردیف ارج‌نامه‌ها منتشر می‌شود و مقاله‌های آن اهدایی از طرف پژوهشگران و افرادی است که با این انتشارات همکاری داشته‌اند و تعدادی نیز مربوط به خوانندگان آثار این انتشارات‌ اند.

وی درباره موضوع مقاله‌ها توضیح داد: موضوع مقاله‌ها در حوزه مطالعات ایران، دوره باستان و دوره اسلامی است که تاریخ، جغرافیا، جغرافیای تاریخی، مذهب، عرفان، تصوف و دیگر حوزه‌های ایرانشناسی را دربرمی‌گیرد.
 
این پژوهشگر افزود: بنابر پیش‌بینی انجام شده ارج‌نامه «کریمانه» اوایل آذرماه منتشر می‌شود.

عبدالکریم جربزه‌دار، متولد 1330 بروجرد، پژوهشگر حوزه تاریخ و ادبیات ایران و مدیر انتشارات اساطیر است که کتاب‌ها و مقاله‌های بسیاری را تالیف و تدوین کرده است. از آثار وی می‌توان به «فتوت‌نامه: تاریخ، آیین، آداب و رسوم»، «شرح حال عبدالله بن المقفع» و ‌«مقالات علامه محمد قزوینی» در پنج جلد اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها