یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
«سیر تحول ادبیات داستانی و نمایشی» میرعابدینی منتشر می‌شود

«سیر تحول ادبیات داستانی و نمایشی» نام تازه‌ترین اثر پژوهشی حسن میر‌عابدینی است که به زودی از سوی انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی به چاپ می‌رسد. روابط عمومی فرهنگستان همچنین از سفر کارشناسان تاجیکی به ایران برای آشنایی با کار واژه‌گزینی خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حسن قریبی، مدیر روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، درباره انتشار این کتاب گفت: به تازگی کتاب «سیر تحول ادبیات داستانی و نمایشی(1320-1332)» با عنوان فرعي «در چارچوب طرح تطور مضامین داستانی ادبیات معاصر» نوشته آقای حسن میر‌عابدینی از سوی انتشارات فرهنگستان آماده انتشار شده است و تا چند هفته دیگر به چاپ می‌رسد.

وی در ادامه از سفر کارشناسان تاجیکستان به ایران به‌منظور ایجاد زمینه‌هایی برای تعاملات زبانشناسی با ایران خبر داد و گفت: هفته جاری دو کارشناس از کمیته زبان و اصطلاحات تاجیکستان به ایران سفر می‌کنند. این سفر به منظور تبادل اطلاعات و آشنایی با گردش کار واژه‌گزینی و شرکت در شوراهای علمی و تخصصی واژه‌گزینی خواهد بود.

این پژوهشگر افزود: این هیات تاجیکی پیش از این منابع علمی را به فرهنگستان سفارش داده بود که شامل فرهنگی‌های تخصصی مختلفی است که تا به حال در فرهنگستان به چاپ رسیده‌اند و هم اکنون فرهنگستان بر آن است تا این فرهنگ‌ها را برای این کارشناسان تاجیکی آماده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها