شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
جلد دوم «فلسفه نقادی كانت» در مرحله ويرايش

شرح فلسفي و عرفاني ادعيه شيعي و همچنين جلد دوم «فلسفه نقادي كانت» از كتاب‌هايي هستند كه مدرس فلسفه دانشگاه تهران آن‌ها را در دست آماده‌سازي دارد._

حسين غفاري، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: پروژه فلسفه نقادي كانت را كه جلد نخست آن منتشر شده است همچنان در دست دارم و مشغول نگارش جلد دوم آن هستم. ارزيابي مباني فلسفه كانت، موضوع جلد نخست اين اثر بود.

وي افزود: اين مجموعه كه به چندين جلد خواهد رسيد، به شكل فلسفه تطبيقي نخست به شرح دروني فلسفه كانت مي‌پردازد. جلد دوم شامل نقادي مسايل مربوط به زمان و مكان در انديشه كانت است و جلد سوم بحث استنتاج استعلايي و فاهمه را پي مي‌گيرد. اين دو جلد در دست نگارشند و اگر فرصتي باشد آن‌ها را تكميل خواهم كرد. جلد دوم اين مجموعه در مرحله ويرايش قرار دارد كه به دليل نبود فرصت موفق به انجام آن نمي‌شوم.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران يادآوري كرد: هر يك از مباحث كانت در اين اثر، ابتدا شرح و تبيين مي‌شوند و سپس نسبت آن‌ها با رويكردهاي ساير فلاسفه اعم از غربي و اسلامي سنجيده مي‌شود.

وي همچنين شرح عرفاني اشعار حافظ و شروح فلسفي و عرفاني ادعيه شيعي را از ديگر كارهاي در دست نگارش خود معرفي كرد و گفت:‌ كار نگارش شرح عرفاني اشعار حافظ پايان يافته و تنها نياز به مقدمه و ويرايش دارد. 

غفاري در پايان گفت: در صورت پایان كار اين كتاب‌ها، آن‌ها را براي چاپ به انتشارات حكمت مي‌سپارم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها